بهترین پسته صادراتی ایران _ بازرگانی شادیز

بهترین پسته صادراتی ایران

بهترین پسته صادراتی ایران _ بازرگانی شادیز، انواع پسته صادراتی ایران را متناسب با بازار هدف و نیاز مشتری به کشورهای مختلف ارسال می نماید.

بهترین پسته صادراتی ایران

بهترین پسته صادراتی ایران کدام نوع است؟ در بین انواع و ارقام مختلف پسته ایران، کدام رقم پسته برای صادرات به اروپا و کدام نوع به عنوان بهترین پسته صادراتی ایران برای روسیه، عراق و کشورهای عربی استفاده می شود؟

در انتخاب پسته ایران برای صادرات به چه نکاتی باید توجه کرد؟ انتخاب پسته برای صادرات کاملا متناسب با کشور هدف است. عموما پارامترهایی که باید برای کشورها در نظر گرفته شود شامل:

  • استاندارد های آن کشور
  •  فرهنگ مصرف
  • میزان تقاضا در ایام مختلف
  • توان قیمتی بازار 
  •  و کیفیت است.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با نحوه یافتن بهترین پسته صادراتی به تفکیک برخی از بازارها می پردازیم.

بهترین پسته برای صادرات به اروپا:

برای صادرات به کشورهای اروپایی می توان از انواع پسته استفاده کرد. مهم ترین فاکتور برای کشورهای اتحادیه اروپا استاندارد بهداشتی است.

البته سخت ترین استاندارد بهداشتی در رابطه با پسته ایران در کشورهای اروپایی، گواهی آفلاتوکسین است. همین موضوع در بین انواع پسته صادراتی( شامل احمد آقایی، اکبری، کله قوچی، بادامی و فندقی) گزینه اکبری را حذف می کند.

پسته اکبری بیشتر از دیگر انواع پسته تا زمان رسیدن و برداشت بر روی درخت باقی می ماند. در روزهای آخر فصل برداشت پسته بیشترین آفت آفلاتوکسین را به خود جذب می کند.  پسته اکبری به دلیل دیر برداشت شدن احتمال آلوده شدن آن به آفت آفلاتوکسین بیشتر از سایر ارقام است.

از آن جایی که بیشتر پسته مورد مصرف اروپا از آمریکا تامین می شود و پسته آمریکا بیشتر از نوع Jumbo و round است. معمولا تقاضا برای این دو نوع پسته که معادل ایرانی آن فندقی و کله قوچی است بیشتر است.به همین دلیل پسته های فندقی و کله قوچی بازار مناسب تری در کشورهای اروپایی دارند.

در بررسی بازار اروپا از نظر توان قیمتی، نباید فراموش کرد که پسته دارای گواهی آفلاتوکسین معتبر اروپا قیمت بالایی دارد. از این رو برای رقابت بهتر باید از نوع پسته با سلامت کامل و قیمت مناسب تر استفاده کرد.

بین دو نوع پسته فندقی و کله قوچی،گزینه مناسب تر پسته فندقی است. پسته فندقی به دلیل ریز تر بودن برای کشورهای اروپایی قیمت مناسب تری دارد.

در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، واردات پسته با کیفیت مهمتر از واردات پسته درشت و خوش ظاهر است. این کشورها حساسیت چندانی در رابطه با سایز پسته ندارند. و بهترین نوع پسته صادراتی برای اتحادیه اروپا پسته فندقی شناخته می شود.

با این حال این موضوع به این معنا نیست که دیگر انواع پسته بازاری در اروپا ندارند. بلکه حتی صادرات نوع پسته کله قوچی برای مثال به کشوری مانند آلمان بسیار پر رونق است.

و یا نوع احمد آقایی مناسب ترین پسته برای کشور ایتالیا محسوب می شود.  در واقع ترکیبی از سلیقه مشتریان به همراه رعایت استاندارد بهداشتی در بازار اروپا مهم است.

بهترین پسته صادراتی ایران

بهترین پسته برای صادرات به کشورهای عربی:

برای صادرات پسته به کشورهای عربی نکات مورد بررسی بسیار متفاوت از بازار اروپا می باشد. معمولا برای واردات پسته به کشورهای عربی نیازی به اخذ گواهی آفلاتوکسین نیست.

در واقع تنها استاندارد های معمولی گمرکات فرستنده و گیرنده کافی است. فلذا تنوع استفاده از انواع پسته بسیار بیشتر است. همچنین کشورهای عربی به درشتی و ظاهر زیبای پسته بسیار اهمیت می دهند.

غالبا پسته های مناسب برای کشورهای عربی از درشت ترین انواع پسته ایران می باشند و پسته فندقی زیاد مورد توجه نیست. از طرفی سلیقه کشورهای عربی به استفاده از پسته های کروی شکل و گرد نیست و معمولا آشنایی بیشتری با پسته های خانواده Long  یا همان اکبری، احمد آقایی و بادامی دارند. از این رو گزینه فندقی و کله قوچی نیز تا حد زیادی از بازار این کشور حذف می شود.

در بین سه نوع اکبری، بادامی و احمد آقایی، با توجه به اینکه سایز پسته بادامی مانند پسته فندقی ریز است از این نوع پسته استفاده نمی شود .و در بازارهای عربی با توجه به توان قیمتی بازار از پسته اکبری و احمد آقایی استفاده می شود.

در بین کشورهای عربی برخی از کشورها از پسته برای صادرات مجدد استفاده می کنند. به همین دلیل ممکن است از بازارهای عربی درخواست هایی برای خرید پسته فندقی، کله قوچی و گاها بادامی به ایران داده شود.

با توجه به موارد مذکور بهترین نوع پسته صادراتی برای کشورهای عربی عبارتند از:

  • اول پسته اکبری ایران
  • دوم پسته احمد آقایی ایران

بهترین پسته برای کشورهای CIS به خصوص روسیه:

در صادرات پسته به روسیه اولین فاکتور مهم قیمت پسته است. نوع پسته کمتر برای این کشورها مورد توجه است و تنوع پسته را از نظر قیمتی مورد توجه قرار می دهند.

البته باید توجه کرد که در صادرات هر محصول حتما باید حداقل استاندارد مورد پذیرش گمرکات دو طرف را در نظر گرفت. معمولا برای صادرات به روسیه یا از انواع آب خندان استفاده می شود. و یا از مخلوط پسته های طبیعی خندان و مکانیک خندان تا قیمت مناسب تری داشته باشد.

در بین انواع پسته های ایران نوع مکانیک خندان فندقی و احمد آقایی ارزان قیمت ترین نوع هستند و برای صادرات به روسیه مناسب می باشند.اما با توجه به این که کیفیت هم می تواند یک مزیت رقابتی باشد نوع آب خندان احمد آقایی گزینه بهتری برای صادرات به روسیه است.

قزاقستان و کشورهای آسیای میانه نیز که بیشترین تشابه را به روسیه دارند نیز مانند روسیه هستند. در واقع از ترکیب پسته های طبیعی خندان و مکانیک خندان در نوع احمد آقایی استفاده می کنند.

سایر کشورها نیز یا توجه به همین نکات بازارهای متنوعی دارند و می توان از انواع پسته برای صادرات به آن ها استفاده کرد.

شرکت بازرگانی شادیز در زمینه صادرات انواع خشکبار ایرانی از جمله پسته، بادام، خرما، کشمش و.. فعالیت دارد. گروه بازرگانی خشکبار شادیز آمادگی دارد تا انواع پسته و فرآورده های آن را متناسب با بازار کشور هدف و سلیقه مشتری به خریداران در نقاط مختلف عرضه نماید.

جهت دریافت مشاوره و خرید محصول با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پسته

بهترین پسته ایرانبهترین پسته صادراتیبهترین پسته صادراتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *