تامین کنندگان جهانی پسته – شرکت بازرگانی پسته شادیز

تامین کنندگان جهانی پسته - شرکت بازرگانی پسته شادیز

تامین کنندگان جهانی پسته – شرکت بازرگانی پسته شادیز:پسته به عنوان یکی از مهم ترین میوه های خشک دنیا شناخته می شود و ارزش غذایی بالایی دارد. پسته ایرانی به دلیل کیفیت بالا و طعم بی نظیری که دارد به بسیاری از کشورها صادر می شود. ایران رهبر جهانی در تولید ،کشت و تامین پسته می باشد.

تامین کنندگان جهانی پسته – شرکت بازرگانی پسته شادیز

تعداد انگشت شماری از کشورها ۱۰۰ درصد پسته جهان را تامین می کنند. ایالات متحده، ایران و ترکیه ۸۶ درصد پسته جهان را تولید می کنند و سوریه، ایتالیا، اسپانیا، یونان، تونس، افغانستان، چین و استرالیا ۱۴ درصد باقی مانده را تشکیل می دهند.

پسته به عنوان یکی از مهم ترین میوه های خشک دنیا شناخته می شود و ارزش غذایی بالایی دارد. پسته ایرانی به دلیل کیفیت بالا و طعم بی نظیری که دارد به بسیاری از کشورها صادر می شود. ایران رهبر جهانی در تولید ،کشت و تامین پسته می باشد.

در ادامه می توانید با انواع پسته ایرانی آشنا شوید.

پسته ایرانی از جنبه های مختلف!

پسته ایرانی از جنبه های مختلف!_ تامین کنندگان جهانی پسته - شرکت بازرگانی پسته شادیز

پسته دارای تنوع گسترده ای است. بیش از ۶۰ نوع پسته در ایران کشف شده است. این تنوع به دلیل تعداد مناطق کشت پسته در ایران است. هر نوع یک نام محلی دارد که بیشتر نشان دهنده شکل آن پسته است. نکته ای که پسته ایرانی را جالب می کند این است که هر نوع آن ویژگی ها و خواص خاص خود را دارد. آنها بر اساس معیارهای مختلفی مانند ظاهر، طعم، رنگ، نحوه پردازش و غیره طبقه بندی می شوند.

از این جنبه ها می توانید آجیل پسته را بررسی کنید. سپس متوجه خواهید شد که طیف وسیعی از انتخاب ها را برای انتخاب نوع مورد علاقه خود که مناسب شماست، دارید.

بر اساس ظاهر:

پسته های ایرانی از نظر شکل ظاهری به دو گروه فندقی و بادامی تقسیم می شوند.

پسته فندقی شکل
دو نوع پسته ایرانی وجود دارد که در گروه فندقی شکل طبقه بندی می شوند:

فندقی: در بین ارقام ایران بیشترین کشت را دارد. به دلیل حجم بالای تولید، قیمت آن بسیار مناسب است. همین امر باعث شده است که پسته فندقی به صادراتی ترین نوع پسته ایران تبدیل شود.
کله قوچی: به شکل گرد است اما از فندقی بزرگتر است و اندازه مغز آن بزرگتر است. طعم متمایز و میزان بالای چربی غیراشباع این نوع، پسته کله قوچی را به گزینه ای عالی برای میان وعده تبدیل کرده است.
پسته ایرانی بادامی شکل
پسته بادامی شکل هم اکنون بیشتر در خراسان، کرمان و یزد کشت می شود.

دو نوع پسته ایرانی وجود دارد که در گروه بادامی شکل طبقه بندی می شوند:

اکبری: طولانی ترین رقم پسته ایرانی است و تیره ترین رنگ پوسته را دارد. این نوع پسته گرانترین نوع پسته ایرانی است زیرا برای رشد کامل نیاز به زمان و نگهداری بیشتری دارد.
احمد آقایی: از پسته فندقی بزرگتر و از پسته اکبری کوچکتر است. اکثر کشاورزان پسته احمد آقایی را به دلیل عملکرد بالا و زمان تولید کمتر ترجیح می دهند. یکی از ویژگی هایی که پسته احمد آقایی را متمایز می کند، رنگ پوسته بیرونی آن است که نسبت به سایر گونه ها روشن تر است.
مغز پسته
مغز پسته معمولی: معمولاً از شکستن پوسته بسته پسته به دست می آید.
مغز پسته کال: از پسته هایی به دست می آید که هنوز به طور کامل رشد نکرده و خیلی زودتر از درخت چیده می شوند.
مغز پسته سبز: برای به دست آوردن این ماده غذایی مجلل، مغز کال باید زیر پوست کنده شود. مغز پسته با پوست سبز به دلیل رنگ سبز تازه و طعم بی نظیرش شناخته شده است.

انواع پسته ایرانی

انواع پسته ایرانی _ تامین کنندگان جهانی پسته - شرکت بازرگانی پسته شادیز

پسته های ایرانی از نظر شکل و اندازه به چهار گروه تقسیم می شوند:

  1. گرد(Round): این نوع پسته نسبت به سایر انواع پسته ایرانی کوچکتر است. تعداد پسته های گرد در یک کیلوگرم به دلیل جثه کوچکی که دارد بیشتر از انواع دیگر است. بنابراین مقرون به صرفه تر بوده و بیشترین حجم صادرات را دارد. رنگ سطح هسته بنفش و رنگ پوست کرم است.
  2. جامبو(Jumbo): یکی از بهترین انواع پسته در ایران، پسته جامبو است که یکی از تجاری ترین و اقتصادی ترین انواع پسته در ایران است. محبوبیت پسته جامبو به دلیل مغزهای درشت و طعم خوب آن است. ممکن است شبیه پسته گرد باشد، اما به طور کلی بزرگتر است و وزن آن بیشتر است و به همین دلیل تعداد آن در هر کیلو کمتر است. همچنین هسته آن دارای رنگ هسته قرمز مایل به خاکستری و پوست آن به رنگ سفید استخوانی با تیرگی متوسط ​​است.
  3. بلند(Long): این نوع پسته بزرگتر از پسته جامبو است. به دلیل مغز خوشمزه و اندازه بزرگش به عنوان یک آجیل لوکس استفاده زیادی می شود. به دلیل طول این نوع معمولاً برای تهیه خلال پسته استفاده می شود. رنگ هسته آن بنفش و رنگ پوست استخوانی آن بسیار روشن است.
  4. فوق العاده بلند(Super Long): این نوع پسته بادامی شکل با طعم و بافتی منحصر به فرد است و فقط در ایران تولید می شود. به دلیل بالاترین ارزش اقتصادی در بین انواع دیگر محبوب است و در شرق آسیا، اروپا و روسیه محبوب است. رنگ سطح  مغز بنفش قهوه ای و رنگ پوست استخوانی کرم تیره است.

به طور کلی پسته ایرانی به دلیل ویژگی های منحصر به فردش در سراسر جهان شناخته شده است. مطمئناً پسته ایرانی طعمی منحصر به فرد و فوق العاده دارد که هیچ آجیل دیگری آن را ندارد.

شرکت بازرگانی پسته شادیز

شرکت بازرگانی پسته شادیز _ تامین کنندگان جهانی پسته - شرکت بازرگانی پسته شادیز

پسته های شادیز پرفروش ترین آجیل میان وعده در ایران و انتخابی هوشمندانه و سالم برای مردم در سراسر جهان هستند.

شرکت تجارت پویا(شادیز) یک شرکت تولیدی و بازرگانی که متعهد به ارائه برندهای باکیفیت و سالم است.
ما طیف متنوعی از محصولات از جمله میوه‌ها، آجیل ها به ویژه پسته، میوه های خشک و سایر محصولات کشاورزی را رشد می‌دهیم، برداشت می‌کنیم، بسته‌بندی می‌کنیم و به بازار عرضه می‌کنیم.

دارایی‌های متنوع شرکت شادیز، آن را به پیشروترین تولیدکننده و صادرکننده آجیل درختی در جهان و بزرگترین پرورش‌دهنده محصولات کشاورزی در ایران تبدیل کرده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصولات شادیز با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

⇐ تماس با ما

 

آجیل و خشکبارپسته

بازار جهانی پستهبزرگترین تامین کننده پستهبزرگترین تولیدکننده پستهبزرگترین تولیدکننده پسته در ایرانبزرگترین صادر کننده پستهبزرگترین صادرکننده پستهبهترین پسته جهانپسته صادراتی ایرانتامین کنندگان بین المللی پستهتامین کنندگان پسته ایرانتامین کنندگان پسته صادراتیتامین کنندگان جهانی پستهتامین کننده انواع پسته ایرانیتامین کننده پسته صادراتیتجارت پستهتوزیع کنندگان پسته ایرانتوزیع کننده پسته ایرانیتولید پسته در ایرانتولید جهانی پستهتولید و تامین پسته ایرانتولید و صادرات پسته ایرانیخرید پسته ایرانیخرید عمده پسته ایرانیخرید و فروش پستهشرکت بازرگانی پسته شادیزشرکت پسته شادیزصادرکننده پسته ایرانعرضه کننده عمده پسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *