کشمش ایرانی | کشمش سلطانا، طلایی و سبز | شادیز

کشمش ایرانی | کشمش سلطانا، طلایی و سبز | شادیز

کشمش ایرانی | کشمش سلطانا، طلایی و سبز | شادیز:شرکت بازرگانی پویا (برند شادیز) یکی از صادرکنندگان کشمش و سایر خشکبار می باشد. ما محصولات خود را ضمانت می کنیم و آنها را در بسته بندی باکیفیت صادر می کنیم. ارتباط با مزارع مناطق مختلف کشور به ما کمک کرده تا از ابتدا تا انتها با روند تولید کشمش آشنا شویم. بنابراین، ما به مشتریان خود در مورد سلامت و کیفیت محصولاتی که می فروشیم اطمینان می دهیم.

کشمش ایرانی | کشمش سلطانا، طلایی و سبز | شادیز

کشمش ایرانی | کشمش سلطانا، طلایی و سبز | شادیز

کشمش چیست؟
میوه های خشک هر روز طرفداران بیشتری پیدا می کنند. یکی از سالم ترین و خوشمزه ترین آن ها کشمش است که معمولاً به جای شکر یا هر شیرینی ناسالم دیگری استفاده می شود.

کشمش انگور خشکی است که یا در آفتاب خشک می شود یا در فر. رنگ کشمش نشان دهنده نوع تولید آن است. این بدان معناست که اگر کشمش قهوه ای باشد، آن را در آفتاب خشک می کنند. کشمش طلایی معمولاً در فر خشک می شود و گاهی اوقات برای حفظ رنگ خود با دی اکسید گوگرد درمان می شود. اما انواع دیگری از کشمش با رنگ های مختلف وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم. کشمش با روش های مختلفی تولید می شود. با این حال، محبوب ترین و پرکاربردترین روش تولید کشمش، روش خشک کردن طبیعی است. روش تولید تأثیر زیادی بر طعم کشمش ندارد. از آنجایی که در میوه های خشک هیچ افزودنی وجود ندارد، شیرینی کشمش به نوع انگور بستگی دارد. با این حال، از آنجایی که فرآیند خشک کردن قند میوه را غلیظ می کند، کشمش معمولا شیرین تر از انگور تازه است.

کشمش به صورت خام مصرف می شود یا در پخت، پخت و پز و دم کردن استفاده می شود. دستور العمل های زیادی در اینترنت وجود دارد که می تواند به شما در تهیه کیک های خوشمزه یا حتی غذاهای خوش طعم با کشمش کمک کند.

انواع کشمش

انواع کشمش - کشمش ایرانی | کشمش سلطانا، طلایی و سبز | شادیز

انواع کشمش از انواع مختلف انگور تهیه می شود. بنابراین ممکن است شکل، اندازه یا رنگ متفاوتی داشته باشند.
معروف ترین انواع کشمش ایرانی عبارتند از:

کشمش سلطانا:

کشمش سلطاناا یا سلطانی از انگورهای گوشت سفید بدون هسته تهیه می شود که آن را نسبت به سایر انواع کشمش آبدارتر می کند. از آنجایی که سلطان‌ها معمولاً قبل از خشک شدن در محلول روغنی پوشانده می‌شوند، مانند کشمش معمولی رنگ تیره ندارند، اما به نوعی قهوه‌ای هستند. علاوه بر این، سلطان ها کوچکتر اما کمی شیرین تر از کشمش معمولی هستند. منشاء کشمش سلطانا ترکیه است. این نوع کشمش در زمان امپراتوری عثمانی به کشورهای دیگر وارد می شد.

کشمش طلایی:

همانطور که از نام آن مشخص است، رنگ آنها طلایی است. کشمش طلایی یکی از خوشمزه ترین کشمش های ایران و سراسر جهان است. این نوع کشمش هسته ندارد و از انگور زرد تهیه می شود. مانند سایر انواع کشمش، کشمش طلایی نیز با خشک کردن انگور تولید می شود. این روش معمولاً طبیعی است که هیچ افزودنی ندارد. به همین دلیل است که این نوع کشمش بسیار محبوب است.

کشمش سبز:

کشمش را بیشتر به رنگ طلایی یا قهوه ای تیره می شناسند. اما کشمش سبز نیز بسیار محبوب است. این نوع کشمش باریک ترین نوع کشمش است که تقریباً ۳ سانتی متر ارتفاع دارد. شکل و رنگ کشمش سبز بیشتر آن‌ها را از انواع دیگر متفاوت می‌کند اما طعم آن شبیه و بافت آن جویدنی است. این نوع کشمش در خاورمیانه و آسیای مرکزی تولید می شود.

مویز (کشمش سیاه):

مویز یا کشمش سیاه نوعی کشمش است که با خشک کردن نوعی انگور که سیاه و ریز است تهیه می شود. اندازه این نوع انگور حدود یک چهارم انگور استاندارد است. مویز مانند سلطانا بی دانه است اما کوچکترین نوع کشمش است و همچنین تیره ترین رنگ را دارد. طعم این نوع کشمش با انواع دیگر تفاوتی ندارد اما به دلیل اندازه کوچک آن طعمی تند دارد. کشمش سیاه یکی از قدیمی ترین کشمش های شناخته شده است که منشا آن یونان است.

کشمش ایرانی

 

کشمش ایرانی - کشمش ایرانی | کشمش سلطانا، طلایی و سبز | شادیز

کشمش کاشمری طعم متفاوتی دارد. به شیرینی انواع کشمش نیست و به خاطر طعم نیمه شیرین/نیمه ترشش معروف است. این بهترین انتخاب برای افرادی است که شیرینی شدید سایر انواع کشمش را دوست ندارند.

کشمش طلایی ایران بیشتر در ملایر تولید می شود و به کشمش ملایری معروف است. این نوع کشمش در سراسر جهان بسیار محبوب است زیرا ملایر یکی از بهترین مکان ها برای کشت کشمش است. بنابراین کشمش طلایی ایران جزو کشمش های مرغوب دنیاست. کشمش طلایی در آذربایجان شرقی، بناب و تاکستان نیز یافت می شود. اما کشمش طلایی ملایری با کشمش شهرهای دیگر تفاوت جزئی دارد: رنگ کشمش ملایری به نوعی تیره تر است. برخی حتی از نظر شکل و رنگ آن را با سلطان ها مقایسه می کنند.

خرید کشمش ایرانی از شرکت شادیز

خرید کشمش ایرانی از شرکت شادیز

ایران پس از ترکیه و آمریکا سومین کشوری است که نه تنها کشمش تولید می کند بلکه صادر می کند. کشمش ایرانی در سراسر جهان بسیار محبوب است.

شرکت شادیز کشمش یکی از صادرکنندگان کشمش و سایر خشکبار می باشد. ما محصولات خود را ضمانت می کنیم و آنها را در بسته بندی باکیفیت صادر می کنیم. ارتباط با مزارع مناطق مختلف کشور به ما کمک کرده تا از ابتدا تا انتها با روند تولید کشمش آشنا شویم. بنابراین، ما به مشتریان خود در مورد سلامت و کیفیت محصولاتی که می فروشیم اطمینان می دهیم.

⇐ با ما تماس بگیرید

کشمش

انواع کشمشانواع کشمش ایرانیتامین کننده کشمشتولید کننده کشمش ایرانیتولیدکنندگان کشمشخرید آنلاین کشمشخرید کشمش ایرانیخرید کشمش ایرانی از شرکت شادیزخرید کشمش صادراتیخرید کشمش کاشمرخرید کشمش ملایریخرید مویزخرید و فروش کشمششرکا کشمش و خشکبار شادیزشرکت کشمش ایرانیشرکت کشمش شادیزصادرات کشمش ایرانیصادرکنندگان کشمشصادرکننده کشمش ایرانیفروش عمده کشمشقیمت روز کشمشقیمت کشمشقیمت کشمش ایرانیقیمت کشمش صادراتیکشمش ارزانکشمش ایرانکشمش ایرانیکشمش ایرانی شادیزکشمش سبز ایرانیکشمش سلطانا ایرانیکشمش صادراتیکشمش صادراتی شادیزکشمش طلایی ایرانیکشمش عمدهکشمش کاشمرکشمش ملایرلیست قیمت کشمشمارخانه کشمش شادیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *