خرمای ارگانیک زاهدی _ محصولات خرمای شادیز

خرمای ارگانیک زاهدی _ محصولات خرمای شادیز

خرمای ارگانیک زاهدی _ محصولات خرمای شادیز:کارخانه خرمای شادیز یکی از زیرمجموعه های گروه بازرگانی تجارت پویا می باشد که به عنوان تولید کننده، فروشنده و صادر کننده انواع خرمای ارگانیک ایرانی از جمله خرمای زاهدی، خرمای مضافتی، خرمای ربی، خرمای پیارم، خرمای کبکاب، خرمای مجول، خرمای خرد شده می باشد. این کارخانه دارای گواهی HACCP، IFS، FSSC22000 و BRC (UKAS) با ظرفیت تولید سالانه ۱۸۰۰۰ تن با فروش در پنج قاره است.

خرمای ارگانیک زاهدی _ محصولات خرمای شادیز

خرمای زاهدی که با نام های خرمای زاهدی یا قصب نیز شناخته می شود، تنها یکی از انواع خرماهایی است که در ایران تولید می شود، نفیس ترین خرمای جهان. از این میان انواع خرما،خرمای زاهدی پرمصرف ترین خرما در ایران محسوب می شود. یکی از خوشمزه ترین خرمای خشک دنیا به حساب می آید.
خرمای زاهدی ایران خرمای ضخیم، کوچک، بیضی شکل به اندازه حدود ۳.۵ سانتی متر است. خرمای زاهدی ایرانی ظاهری متمایز دارد. سفت، براق و خشک شده اند، گاهی پوست آنها به گوشت می چسبد و گاهی بر اساس آب و هوا (گرما، رطوبت)، پوست میوه از قسمت گوشتی جدا می شود. بسته به رسیده بودن رنگ آنها از زرد تا قهوه ای روشن متغیر است. با رطوبت کمتر از ۱۴ درصد، کمتر از سایر گونه ها، میوه خشک به حساب می آیند.
خرمای زاهدی ایرانی گوشتی و لذیذ است و از آنجایی که شیرینی آن به میزان قابل توجهی نسبت به سایر انواع خرمای موجود کمتر است، مخصوصاً برای کسانی مناسب است که علاقه زیادی به طعم شیرین ندارند.
خرمای زاهدی را می توان در هر یک از گرمسیری ترین شهرهای ایران کشت کرد اما بیشترین کشت میوه خرمای زاهدی در استان های بوشهر، فارس و کرمان انجام می شود. بهترین نوع خرمای زاهدی ایرانی نیز در اینجاست. خرمای زاهدی را می توان در شهرهایی مانند فیروز آباد، بوشهر، لار، اهواز، خرمشهر و همچنین در کشورهای دیگر مانند عراق و آمریکا کشت کرد. در سایر نقاط ایران، استان خوزستان (خرم شهر و غیره) در خرمای زاهدی تغییراتی ایجاد می کند که به خرمای زهدی معروف است.
خرمای زاهدی ایران معمولاً در اواسط شهریور ماه در مناطق مختلف برداشت می شود، اما از مهر تا اسفند در بازار موجود است.

زاهدی یکی از گونه های عمده میوه خشک خرما است و عملکرد سالانه چشمگیری دارد. خرمای زاهدی که پرمصرف ترین میوه خرما در ایران به شمار می رود، در اکثر شهرهای گرمسیری قابل کشت است. از کل خرمای زاهدی تولید شده، اکثریت قریب به اتفاق در بازارهای داخلی مصرف می شود. اما با توجه به رونق تولید و کیفیت بالا در سال های اخیر، گام هایی برای صادرات خرمای زاهدی به بازارهای بین المللی برداشته شده است.
خرمای زاهدی ما در حال حاضر به صورت گسترده به بسیاری از کشورها از جمله پاکستان، ترکیه و … صادر می شود.

خرما زاهدی ایرانی را می توان در دمای معمولی اتاق حدود ۱۸ ماه تا ۲ سال با بخور متناوب نگهداری کرد. خرمای زاهدی ماندگاری بالایی دارد و عدم نیاز به نگهداری در یخچال، حمل و نقل آن را آسان می کند.

خواص تغذیه ای خرمای زاهدی

خواص تغذیه ای خرمای زاهدی - خرمای ارگانیک زاهدی _ محصولات خرمای شادیز

خرمای زاهدی ایرانی حاوی انواع مواد معدنی (مانند پتاسیم، منیزیم و پروتئین)، ویتامین‌ها (مانند ویتامین A، ویتامین B کمپلکس و ویتامین C) و قندها (مانند فروکتوز) است. محتوای بالای فولات آنها را به یک روش موثر برای افزایش گردش خون تبدیل می کند. محتوای کالری خرمای زاهدی بیشتر از کربوهیدرات های ساده، مقداری پروتئین و چربی بسیار کمی تشکیل شده است. ۱۰۰ گرم خرمای خشک زاهدی از ۷۰ درصد کربوهیدرات، ۲.۲ درصد پروتئین و ۰.۶ درصد چربی تشکیل شده و حدود ۳۰۰ کالری دارد. ۱۰۰ گرم خرمای زاهدی تازه در مقایسه با حدود ۱۶۰ کالری انرژی دارد. خرمای زاهدی حتی می تواند به پیشگیری از بیماری ها و بیماری های مختلف کمک کند. آنها می توانند به درمان سوء هاضمه، جلوگیری از کم خونی، بهبود حافظه و بینایی کمک کنند. علاوه بر این، آنها همچنین حاوی مقدار کمی چربی هستند – که باعث می شود آنها را به عنوان یک غذای کم چرب و مغذی در نظر بگیرند. البته باید توجه داشت که زیاده روی در میوه خرما به دلیل محتوای قند بیش از حد آنها (عمدتاً قندهای ساده) باعث افزایش وزن می شود.

نحوه استفاده از خرمای زاهدی

نحوه استفاده از خرمای زاهدی - خرمای ارگانیک زاهدی _ محصولات خرمای شادیز

خرمای ایرانی زاهدی را می توان مستقیم خورد و یا آن را تکه تکه کرد و با انواع غذاها برای ذائقه های مختلف استفاده کرد.

آنها یک افزودنی خوشمزه به غلات، پودینگ، نان، کیک، کلوچه، بستنی یا آب نبات می دهند. خرمای مازاد تولید هدر نمی رود و به شکل مکعب، رب، پخش، پودر (شکر خرما)، مربا، ژله، آب میوه، شربت، سرکه و الکل تبدیل می شود. از دیگر محصولات تولید شده با استفاده از خرمای زاهدی می توان به شکر خرما، شکلات، میوه و نوشابه های خاص اشاره کرد. آنها همچنین به دلیل قند کم و طبیعی، انتخاب محبوبی در بین افراد دیابتی هستند.

از کجا خرما در ایران بخریم؟

از کجا خرما در ایران بخریم؟ - خرمای ارگانیک زاهدی _ محصولات خرمای شادیز

نفیس ترین گونه خرما در ایران تولید می شود. این میوه دارای ارقام بزرگی است که برخی از آنها در سطح جهانی مورد استقبال قرار گرفته و در جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق ایران کشت و تولید می شود. مانند شیر، عسل، انگور و خرما یک رژیم غذایی کامل محسوب می شوند. مواد معدنی و ویتامین های ضروری در خرما یافت می شود. همچنین خرما ۲۵ درصد بیشتر از موز پتاسیم دارد. آنها فاقد چربی، سدیم و کلسترول هستند. خرما نقش مهمی در رژیم غذایی روزانه دارد و منبع خوبی از انرژی، قند و فیبر است.

کارخانه خرمای شادیز یکی از زیرمجموعه های گروه بازرگانی پویا می باشد که به عنوان تولید کننده، فروشنده و صادر کننده انواع خرمای ارگانیک ایرانی از جمله خرمای زاهدی، خرمای مضافتی، خرمای ربی، خرمای پیارم، خرمای کبکاب، خرمای مجول، خرمای خرد شده می باشد. این کارخانه دارای گواهی HACCP، IFS، FSSC22000 و BRC (UKAS) با ظرفیت تولید سالانه ۱۸۰۰۰ تن با فروش در پنج قاره است.

برای خرید و یا استعلام قیمت خرمای صادراتی می توانید در ساعات اداری شرکت خرمای شادیز با واحد فروش تماس حاصل فرمایید و ضمن اطلاع از قیمت روز محصول از خدمات مشاوره این شرکت نیز استفاده نمایید.

⇐ تماس با ما

خرما

ارزش غذایی خرماانواع خرما ایرانیتامین کننده خرماتولید کننده خرماخرما ایرانیخرما زاهدی شادیزخرما زاهدی فارسخرما زاهدی کرمانخرما صادراتی زاهدیخرما صادراتی شادیزخرما عمدهخرمای ارگانیکخرمای ارگانیک ایرانیخرمای ارگانیک زاهدیخرمای زاهدیخرمای زاهدی - قصبخرمای زاهدی ایرانیخرمای شادیزخرید انواع خرماخرید اینترنتی خرما زاهدیخرید خرما زاهدیخرید و قیمت خرما زاهدیخواص تغذیه ای خرماخواص تغذیه ای خرمای زاهدیشرکت خرمای شادیزصادرات خرما زاهدیصادرکنندگان خرما ایرانیصادرکننده خرما در ایرانصادرکننده خرما زاهدیعرضه خرما صادراتیفروش خرما زاهدیفروش عمده خرمافواید خرما زاهدیقیمت خرماقیمت خرما زاهدی بوشهرقیمت خرما زاهدی در بوشهرقیمت خرما زاهدی درجه یککارخانه خرمای شادیزلیست قیمت خرمامحصولات خرمای شادیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *