انجیر خشک ایرانی چیست؟ – شادیز، عرضه کننده جهانی میوه خشک

انجیر خشک ایرانی چیست؟ | شادیز، عرضه کننده جهانی میوه خشک

انجیر خشک ایرانی چیست؟ – شادیز، عرضه کننده جهانی میوه خشک:گروه تولیدی و بازرگانی پویا (شادیز) در زمینه تولید، فرآوری، بسته بندی و عرضه انجیر خشک ایرانی به صورت ارگانیک در سراسر جهان فعالیت می کند. مفتخریم که با ایجاد تیم تامین کننده متخصص انجیر خشک، مشتریان ما می توانند انجیر مورد نیاز خود را به راحتی و با اطمینان کامل از نظر کیفیت و قیمت خریداری کنند.

انجیر خشک ایرانی چیست؟ – شادیز، عرضه کننده جهانی میوه خشک

انجیر خشک ایرانی چیست؟

درخت انجیر ایرانی اصالتاً از استان فارس (شهر استهبان) ایران است.
درخت انجیر سنگین، قوی و خود ثمر است.
میوه این درخت پوستی نازک به رنگ زرد مایل به سبز روشن دارد و گوشت آن بسیار شیرین و لذیذ است.
این محصول یکی از آن میوه های مفیدی است که مصرف آن می تواند اثرات مثبتی بر سلامتی داشته باشد.

انجیر علاوه بر خوشمزه بودن به صورت تازه، رضایت مصرف کنندگان را به صورت خشک نیز جلب کرده است. پس انجیر خشک همان انجیر تر (تازه) است که رطوبت آن به چند طریق از بین رفته و به عنوان یک میوه خشک عالی تهیه شده است.
انجیر در ایران به صورت تازه و خشک استفاده می شود. البته نوع خشک آن به دلیل ماندگاری بیشتر، طبیعتا طرفداران بیشتری دارد.

ایران اولین تولید کننده انجیر خشک در جهان است و استان فارس ۹۰ درصد تولید انجیر خشک کشور را به خود اختصاص داده است و مابقی مربوط به استان های مرکزی، زنجان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، مازندران، گیلان، خراسان و هرمزگان است.

مرکز تولید انجیر خشک در ایران کجاست؟

 مرکز تولید انجیر خشک در ایران کجاست؟شادیز، عرضه کننده جهانی میوه خشک

استهبان با بیش از ۲۳ هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت انجیر (حدود ۵۷ درصد) را دارد.
شهرستان های نی ریز با ۷۶۰۰ هکتار، داراب با ۴۸۵۰ هکتار، جهرم با ۴۲۰۰ هکتار، کازرون با ۳۲۰۰ هکتار و فیروزآباد با ۱۰۲۰ هکتار از شهرستان های تولید کننده انجیر در فارس هستند.

بیشتر باغات انجیر خشک استان فارس در دامنه ها و ارتفاعات بسیار صعب العبور واقع شده و در ۲۵۰ سال گذشته بر اثر زحمات نسل های گذشته به عنوان یک سرمایه ملی از آن یاد می شود.

این باغ ها علاوه بر اشتغال زایی، تامین غذا و تصفیه هوا، سرمایه عظیم ملی و بانک ژن گیاهی محسوب می شوند.
انجیر استان فارس به دلیل آب و هوای مناسب و نور کافی و همچنین ارگانیک بودن کیفیت بسیار خوبی دارد و با ظرفیت بسیار بالایی در بازار جهانی قابل عرضه است.

انجیر خشک و فواید بی نظیر آن

انجیر خشک و فواید بی نظیر آن - شادیز، عرضه کننده جهانی میوه خشک

انجیر تازه را می توان در زمان خاصی از سال تهیه کرد و تولیدکنندگان و صادرکنندگان این میوه ها به دلایل مختلفی از جمله: دسترسی آسان و استفاده از فواید آن در طول سال،و همچنین سهولت ذخیره سازی آن را خشک کرده و به اقصی نقاط جهان ارسال می کنند. انجیر خشک دارای تمام مواد مغذی (فیبر، پتاسیم، منگنز، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، مس، آهن، فسفر، تیامین، ریبوفلاوین، روی و انواع ویتامین‌های A، B، C، K) است و به راحتی می‌توانید آنها را مصرف کنید.

این میوه به دلیل داشتن فیبر باعث کاهش وزن می شود. زیرا فیبرهای محلول موجود در آن باعث می شود احساس گرسنگی نکنید و از طرفی مصرف آن به افرادی که با مشکلات گوارشی مانند یبوست مواجه هستند توصیه می شود.
انجیر خشک به دلیل وجود کلسیم در تقویت و افزایش سلامت استخوان ها موثر است.

موسیلاژ انجیر خشک در درمان سرفه و گلودرد موثر است. استفاده از انجیر خشک می تواند یکی از بهترین راه های درمان سرماخوردگی باشد.
این میوه مغذی از تولید بیش از حد هورمون استروژن جلوگیری می کند که منجر به مشکلاتی مانند: یائسگی، سرطان تخمدان و سینه و همچنین افزایش وزن می شود.
انجیر خشک با داشتن آنتی اکسیدان های قوی، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و از خطر ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
انجیر خشک سرشار از پتاسیم است و نقش مهمی در بهبود و تنظیم فشار خون دارد. بنابراین مصرف آن برای افرادی که با مشکل فشار خون بالا مواجه هستند می تواند بسیار مناسب باشد.

این میوه در از بین بردن سلول های سرطانی نیز تاثیر مهمی دارد.
انواع بیماری های پوستی مانند: آکنه، جای جوش، زگیل و سر سیاه با مصرف انجیر خشک درمان می شود. به همین دلیل استفاده از این میوه تا حد امکان برای حفظ سلامت پوست توصیه می شود.
انجیر خشک نیز به دلیل وجود ترکیباتی مانند: بتاکاروتن، بنزآلدئید، فلاونوئید و فیسین در بهبود مشکلات گوارشی بسیار مفید است.

انجیر خشک را از کجا بخریم؟ شادیز، عرضه کننده جهانی میوه خشک

انجیر خشک را از کجا بخریم؟ شادیز، عرضه کننده جهانی میوه خشک

گروه تولیدی و بازرگانی پویا (شادیز) در زمینه تولید، فرآوری، بسته بندی و عرضه انجیر خشک به صورت ارگانیک در سراسر جهان فعالیت می کند. مفتخریم که با ایجاد تیم تامین کننده متخصص انجیر خشک، مشتریان ما می توانند انجیر مورد نیاز خود را به راحتی و با اطمینان کامل از نظر کیفیت و قیمت خریداری کنند.
گروه بازرگانی شادیز با دارا بودن شبکه خرید گسترده و تعامل سازنده با سایر شرکای تولید توانسته است با ارائه قیمت های مناسب پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان خود در بازارهای بین المللی باشد. گروه شادیز هم اکنون بیش از ۵۰ نوع انجیر خشک را با قیمت های مختلف تولید و روانه بازارهای جهانی می کند.

برای خرید عمده انجیر یا سفارش آن در هر سایز دلخواه می توانید با نمایندگی های فروش ما در ایران و سایر کشورها تماس بگیرید.

⇐ با ما تماس بگیرید

آجیل و خشکبارانجیر خشک

انجیر خشکانجیر خشک ارگانیکانجیر خشک استهبانانجیر خشک ایرانیانجیر خشک ایرانی شادیزانجیر خشک صادراتیانجیر خشک صادراتی استهبانانجیر خشک صادراتی شادیزبسته بندی و عرضه انجیر خشکتامین کننده انجیر خشکتولید و صادرات انجیر خشکتولیدکنندگان و صادرکنندگان خشکبار ایرانتولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه خشکخرید انجیر خشکخرید انجیر خشک استهبانخشکبار و میوه خشک شادیزخواص انجیر خشکشرکت انجیر خشک شادیزشرکت تولیدکننده و صادرکننده انجیر خشکشرکت صادرکننده انجیر خشکصادرکننده انجیر خشکعرضه انجیر خشکعرضه انجیر خشک ارگانیکعرضه عمده انجیر خشکعرضه کننده انجیر خشکعرضه کننده جهانی خشکبارعرضه کننده جهانی میوه خشکعرضه کننده خشکبارعرضه کننده خشکبار ایرانیعرضه کننده میوه خشکفروش عمده انجیر صادراتیفواید انجیر خشکقیمت انجیر خشکقیمت انجیر خشک 1401قیمت انجیر خشک استهبانقیمت انجیر خشک ایرانیقیمت انجیر خشک فارسمرکز تولید انجیر خشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *