انواع بادام درختی ایران و مشخصات آن ها _شادیز

انواع بادام درختی ایران

انواع بادام درختی ایران و مشخصات آن ها _شادیز تامین کننده انواع بادام درختی بصورت عمده در ایران می باشد بادام های درختی انواع مختلفی دارند.

انواع بادام درختی ایران

بادام یکی از معروف ترین انواع خشکبار ایرانی است که بصورت عمده و در انواع مختلف در ایران تولید می شود بادام از خوش طعم ترین مغزهای خوراکی است و خواص تغذیه ای و مواد مغذی فراوانی دارد بادام های درختی به دو گروه بادام تلخ و بادام شیرین تقسیم می شوند بادام های تلخ مصرف خوراکی ندارند اما مانند بادام های شیرین سرشار از املاح معدنی هستند از همین رو از آن ها در صنایع مختلف استفاده می شود بادام های شیرین عبارتند از.

بادام سنگی یکی از رایج ترین انواع بادام درختی است که بصورت گسترده در ایران کشت می شود درخت این بادام مقاومت بالایی در برابر کم آبی دارد از این رو بصورت دیم نیز کشت می شود بادام سنگی شکلی بیضی مانند دارد که قسمت فوقانی آن نوک تیز و قسمت پایین آن انحنا دارد پوسته ی این بادام بسیار ضخیم است و مغز بسیار پر چربی دارد درصد چربی بادام سنگی از سایر بادام های درختی بالاتر است و از آن برای تهیه ی روغن بادام و مصارف خوراکی مختلف استفاده می شود .

بادام مامایی از مرغوب ترین بادام های درختی است که همانند بادام سنگی پوسته ی ضخیمی دارد مغز بادام مامایی از بادام سنگی درشت تر است و رنگ روشنی دارد منشا این بادام ایران است و بصورت عمده در استان چهار محال بختیاری کشت می شود بادام مامایی مغز چرب و تردی دارد از مغز بادام مامایی بصورت خام و شور در انواع آجیل استفاده می شود کشور هند از عمده خریداران بادام مامایی ایران است.

بادام پوست کاغذی از محبوب ترین و پر متقاضی ترین انواع بادام ایرانی است این بادام همانطور که از نام آن پیداست پوسته ی بسیار نازکی دارد و براحتی با فشار انگشت شکسته می شود درصد مغز این بادام از بادام سنگی و مامایی بیشتر است بادام کاغذی از انواع لوکس بادام جهت استفاده در آجیل و برای پذیرایی از مهمانان است بادام کاغذی میزان صادرات بالایی دارد.

هر یک از انواع بادام بصورت مغز و با پوست در بازا رهای سراسر کشور و در درجه های کیفی متفاوت به فروش می رسند بزرگ ترین تفاوت انواع بادام در درصد مغز و قیمت آن ها است.

بازرگانی خشکبار شادیز انواع بادام درختی را بصورت عمده به مشتریان در سراسر کشور ارائه می نماید.

جهت خریداری و سفارش محصول از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

نام و نام خانوادگی:ابوذر امیری

شماره تماس:۰۹۱۷۹۳۰۳۹۶۰

آدرس ایمیل:shadizva@gmail.com

آدرس سایت:www.shadizva.com

www.shadizva.ir

 

بادام

انواع بادام درختی ایرانانواع بادام و مشخصات آنمشخصات انواع بادام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *