انجیر خشک شادیز – تولید، فرآوری و بسته بندی انجیر خشک ایرانی

انجیر خشک شادیز - تولید، فرآوری و بسته بندی انجیر خشک ایرانی

انجیر خشک شادیز – تولید، فرآوری و بسته بندی انجیر خشک ایرانی:شرکت بازرگانی پویا (برند شادیز) به عنوان تولید کننده و صادرکننده انجیر خشک در ایران از بهترین انواع انجیر کشت شده در استهبان (استان فارس – قطب تولید انجیر خشک ایران) و بدون هیچ گونه افزودنی زیر نور آفتاب استفاده می کند. درختان انجیر در استهبان وحشی هستند و در زمان رشد و تولید نیازی به سم ندارند. اگر قصد خرید انجیر خشک را دارید می توانید به راحتی با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

انجیر خشک شادیز – تولید، فرآوری و بسته بندی انجیر خشک ایرانی

انجیر میوه ای است که در مناطق گرمسیری کشت می شود. بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان انجیر ایران،ترکیه، مصر و مراکش هستند که اکثریت بازار جهانی را در اختیار دارند. تنوع میوه انجیر حدود ۶۰۰ مدل است که در نوع خود بسیار قابل توجه است.

انجیر تازه مانند بسیاری از میوه ها حاوی مقدار زیادی آب است. آب موجود در میوه ها (یا هر غذای دیگری) به رشد موجودات زنده کمک می کند. سپس با گذشت زمان و شرایط مساعد منجر به پوسیدگی میوه می شود. نگهداری طولانی مدت غذاها در مراحل مختلف امکان پذیر است. یکی از این روش ها استفاده از تجهیزات برودتی است که در بسیاری از موارد قابل اجرا نیست. به عنوان مثال، انجیر تازه را نمی توان برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کرد. روش دیگر برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی، خشک کردن است. این کار با حذف آب از میوه انجام می شود. حذف آب معمولاً به روش تبخیر انجام می شود. انجیر خشک نیز با استفاده از همین فرآیند به دست می آید.

در ایران آب و هوای متنوعی وجود دارد که محیط مناسبی را برای رشد انواع میوه ها از جمله انجیر ایجاد کرده است. به دلیل حساسیت بالا امکان صادرات انجیر به صورت تازه وجود ندارد به همین دلیل از انجیر عمدتاً به صورت خشک برای صادرات به کشورهای مختلف استفاده می شود.

بزرگترین واردکنندگان انجیر در جهان هند، آلمان، فرانسه، آمریکا و اتریش هستند.

انجیر چگونه خشک می شود؟

خشک کردن انجیر را می توان به روش های مختلفی انجام داد. اولین و رایج ترین روش استفاده از نور خورشید است. جریان هوا و باد نیز می تواند مفید باشد. گرم کردن نیز روش دیگری برای خشک کردن انجیر است. با توجه به شرایط مختلف، روش خشک کردن انجیر در باغ، منازل و کارخانه ها می تواند متفاوت باشد.

اولین نکته ای که در خشک کردن انجیر باید مورد توجه قرار گیرد این است که میوه ها روی درخت انجیر نیمه خشک شده و به طور طبیعی بریزند. چیدن انجیر تازه برای خشک کردن می تواند کیفیت نهایی محصول را کاهش دهد.

خشک کردن انجیر در باغ و کارخانه

در باغ بزرگ تولید انجیر، تقریباً تولید کننده از روش خشک کردن آفتاب استفاده می کند. در این روش میوه انجیر تا نیمه خشک شدن روی درخت باقی می ماند. پس از ریختن میوه ها و جمع آوری آن ها در زیر درخت، در محل مخصوص از پیش ساخته شده می ریزند. این مکان ها در ایران به آشپنگ معروف هستند و البته نام های محلی دیگری نیز دارند.

اشپنگ باید در تمام طول روز در معرض نور خورشید باشد. زمان مورد نیاز برای خشک کردن انجیر اشپنگ بستگی به گرم و درجه حرارت و میزان آب اولیه انجیر دارد. به طور کلی می توان گفت که خشک کردن انجیر در اشپنگ ۳ تا ۵ روز طول می کشد. همچنین جمع آوری انجیر باید صبح زود قبل از طلوع آفتاب انجام شود. زیرا با گرم بودن آن، میوه ها نرم می شوند و نگهداری ممکن است دشوار باشد. اگر انجیر جمع آوری شده به اندازه کافی خشک نشود و عدم دقت نگهداری شود ممکن است به تدریج تغییر رنگ داده و کیفیت اولیه خود را از دست بدهد.

در کارخانه ها از خشک کن برای خشک کردن انجیر استفاده می شود. معمولا اکثر فرآیندهای خشک کردن مواد غذایی شامل استفاده از هوای گرم است. خشک شدن در هوا توسط کریستالیزاسیون غذا باعث می شود که محصول نهایی بیشتر به شکل اولیه خود شبیه شود.

فرآوری انجیر خشک در کارخانه:

وقتی انجیر خشک شده (به نام مواد خام) به کارخانه می رسد، ابتدا بخور می شود. سپس در اتاق های سرد (در دمای بین ۴+ تا ۶+ درجه سانتیگراد) نگهداری می شوند.

به عنوان اولین مرحله از فرآیند، انجیر برای اندازه گیری توسط ماشین استفاده می شود. پس از اندازه‌گیری، انجیر خشک به اتاق تاریک منتقل می‌شود و توسط کارگران زیر نور UV انتخاب می‌شود تا میوه‌های آلوده به آفلاتوکسین حذف شوند.

در مرحله بعد، انجیر خشک را با آب گرم و شور شستشو می دهند. انجیر را بعد از شستن ۲ تا ۳ روز داخل کیس می‌کنند تا به رطوبت مطلوب برسد (در صورت نیاز گاهی اوقات انجیر را در فر خشک می‌کنند تا به رطوبت مطلوب برسد).

مرحله بعدی انتخاب انجیر خشک روی میزها برای حذف میوه های معیوب مانند کپک زده، خراب، آسیب دیده یا هر ماده خارجی است. اکنون انجیر خشک مرغوب انتخاب شده برای بسته بندی آماده است.

بسته بندی انجیر خشک ایرانی:

انجیر خشک انتخابی مرغوب به صورت طبیعی در کارتن بسته بندی شده یا توسط کارگران دستکاری شده و بسته به درخواست مشتری در بسته بندی های مختلف بسته بندی می شود. در شرکت شادیز می توانید انواع بسته بندی عمده را از ما درخواست کنید.

انواع انجیر خشک

هر روشی که برای خشک کردن انجیر استفاده شود، طیف وسیعی از کیفیت محصول نهایی انجیر به دست می آید. دسته بندی و طبقه بندی انجیر خشک پس از جمع آوری انجام می شود. بدین منظور انجیرهای خشک مشابه از نظر رنگ و شکل و اندازه در یک گروه قرار گرفتند. این اجازه می دهد تا انواع مختلفی از انجیر خشک که به بازار عرضه می شوند. برخی از این انواع دارای کیفیت پایین و قیمت پایین و برخی دیگر دارای قیمت بسیار بالایی هستند. تفاوت قیمت در برخی موارد با تفاوت های جزئی کیفیت ممکن است برای بسیاری از افراد غیر قابل باور باشد. اما برای کسانی که با این موضوع آشنا هستند رایج است. نکته مهم این است که ترشی و فساد انجیر با وجود ظاهر خوب، قیمت نهایی را کاهش می دهد.

خرید انجیر خشک شادیز

 

خرید انجیر خشک شادیز - انجیر خشک شادیز - تولید، فرآوری و بسته بندی انجیر خشک ایرانی

شرکت بازرگانی پویا (برند شادیز) به عنوان تولید کننده و صادرکننده انجیر خشک در ایران از بهترین انواع انجیر کشت شده در استهبان (استان فارس – قطب تولید انجیر خشک ایران) و بدون هیچ گونه افزودنی زیر نور آفتاب استفاده می کند. درختان انجیر در استهبان وحشی هستند و در زمان رشد و تولید نیازی به سم ندارند. اگر قصد خرید انجیر خشک را دارید می توانید به راحتی با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

⇐ تماس با ما

انجیر خشک

ارزش غذایی انجیر خشکانجیر خشکانجیر خشک آنلاینانجیر خشک ارگانیک ایرانیانجیر خشک استان فارسانجیر خشک استهبانانجیر خشک ایرانانجیر خشک ایرانیانجیر خشک ایرانی شادیزانجیر خشک درجه AAAانجیر خشک شادیزانجیر خشک صادراتیانجیر خشک صادراتی استهبانانجیر خشک صادراتی فارسانواع انجیر خشکبسته بندی انجیر خشک ایرانیتامین کننده انجیر خشکتولید کننده انجیر خشکتولید کننده و صادرکننده انجیر خشکخرید آنلاین انجیر خشکخرید انجیر خشکخرید انجیر خشک استهبانخرید انجیر خشک شادیزخرید و قیمت انجیر خشکشرکت انجیر خشک ایرانیشرکت صادرکننده انجیر خشک در ایرانصادرکننده انجیر خشکعرضه انجیر خشکفرآوری انجیر خشکفروش انجیر خشکفروش انجیر خشک ارگانیکفروش انجیر خشک صادراتیفروش انجیر خشک مرغوبقیمت انجیر خشکقیمت انجیر خشک 1401قیمت انجیر خشک استهبانقیمت انجیر خشک در بازارقیمت انجیر خشک صادراتیقیمت روز انجیر خشککارخانه انجیر خشک شادیزلیست قیمت انجیر خشکمراکز فروش انجیر خشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *