صادرات عمده پسته دهن بست به کشورهای اروپایی _ بازرگانی شادیز

صادرات عمده پسته دهن بست به کشورهای اروپایی

صادرات عمده پسته دهن بست به کشورهای اروپایی _ بازرگانی شادیز انواع پسته دهن بست را بصورت عمده به کشورهای مختلف اروپایی صادر می نماید.

صادرات عمده پسته دهن بست به کشورهای اروپایی

برخی از کشورها مانند کشورهای اروپایی پسته دهن بست را بیشتر از پسته خندان می پسندند. همانطور که می دانید کشورهای اروپایی بر روی دو موضوع غذا و دارو قوانین بسیار سختگیرانه ای دارند. برای اینکه یک محصول غذایی بتواند به اروپا صادر شود باید حتما تاییدیه سازمان غذا و دارو اتحادیه را داشته باشد. به همین دلیل این کشورها متقاضی پسته دهن بست هستند زیرا مغز  پسته های خندان در هنگام سم پاشی در معرض آلودگی به سم و کودهای شیمیایی پاششی هستند و مغز آن ها آلوده به آفلاتوکسین است اما مغز پسته های دهن بست به دلیل بسته بودن پوست استخوانی اطراف آن ها کاملا سالم و فاقد هر گونه سمی می باشند.

به همین دلیل کشورهای اروپایی پسته دهن بست را بهتر از سایر انواع پسته موجود در بازار خریداری می نمایند.

تعریف پسته دهن بست

از نظر کشاورزی پسته دهن بست پسته ای است که به علت کمبود تغذیه یا به دلیل نرسیدن عناصر کافی به مغز،مغز پسته به اندازه کافی رشد نمی کند و توان شکافتن لایه سخت خارجی پسته را ندارد.

از لحاظ تجربی پسته ها به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. پسته خندان
  2. پسته دهن بست
  3. پسته دهن چفت یا به اصطلاح سوزنی

پسته دهن چفت به پسته ای می گویند که وقتی آن را در دستگاه خندان جدا کن می ریزند جزء پسته های خندان به شمار نمی آید ولی توسط دستگاه به صورت اتوماتیک از پسته های دهن بست جدا شده است به عبارت دیگر پسته دهن چفت پسته ای بین پسته خندان و پسته دهن بست است.

به طور کلی پسته دهن بست استانداردهای خاص خود را دارد . به طور طبیعی درصد پسته دهن بست در بین پسته های خندان ۵ درصد است. پسته های دهن بست به دو گروه پسته دهن بست کشیده و پسته دهن بست گرد تقسیم می شود.

پسته های دهن بست کشیده مانند پسته دهن بست احمد آقایی،اکبری بادامی،خنجری و ..

پسته های دهن بست گرد مانند پسته دهن بست کله قوچی،فندقی و..

کاربرد های پسته دهن بست

از پسته دهن بست برای دو منظور استفاده می شود که عبارتند از:

  1. از آن برای آب خندان کردن استفاده می شود.
  2. از آن برای تولید مغز استفاده می شود.که بسته به نوع گرد یا کشیده آن کاربرد های متفاوتی دارد.

اگر نوع پسته گرد باشد از مغز آن به صورت سالم برای مصارف آجیلی استفاده می شود و اگر نوع آن کشیده باشد از مغز آن برای تولید خلال پسته استفاده می شود.

قیمت پسته دهن بست

قیمت پسته دهن بست با توجه به گرم مغز آن محاسبه می شود. هر چه گرم مغز پسته دهن بست به ازای ۱۰۰ گرم پسته بیشتر باشد مرغوبتر است در نتیجه هم  برای آب خندان کردن و هم برای تولید مغز مناسب تر می باشد. به عبارت دیگر گرم مغز بالا یعنی حجم مغز آن بیشتر است.

پسته دهن بست هم فروش داخلی بالا یی دارد و هم از صادرات پر رونقی برخوردار می باشد. صادرات پسته دهن بست بیشتر به کشورهایی نظیر آلمان،ایتالیا،ژاپن،فرانسه،اسپانیا و .. صادر می گردد.

شرکت بازرگانی شادیز انواع پسته دهن بست ایرانی را با بهترین کیفیت و قیمت در حجم های عمده به خریداران و تجار در نقاط مختلف دنیا عرضه می نماید.

در صورت تمایل به خرید و صادرات محصول هم چنین دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

شرکت بازرگانی شادیز

نام و نام خانوادگی:ابوذر امیری

شماره تماس:۰۹۱۷۹۳۰۳۹۶۰

آدرس ایمیل:shadizva@gmail.com

آدرس سایت:www.shadizva.com

www.shadizva.ir

 

 

پسته

صادرات پسته دهن بست به اروپاصادرات پسته دهن بست به کشورهای اروپاییصادرات عمده پسته به کشورهای اروپاییصادرات عمده پسته دهن بستصادرات عمده پسته دهن بست به کشورهای اروپایی

۵۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *