فروش / خرید پسته و مغز پسته رفسنجان _ بازرگانی شادیز

فروش / خرید پسته و مغز پسته رفسنجان

فروش / خرید پسته و مغز پسته رفسنجان _ بازرگانی شادیز در زمینه فروش انواع پسته درجه یک رفسنجان در ایران و بازار صادراتی فعالیت می نماید.

بخش اعظمی از پسته صادراتی ایران و فرآورده های آن از رفسنجان قابل تامین می باشد.

فروش / خرید پسته و مغز پسته رفسنجان

فروش پسته رفسنجان در بازارهای صادراتی زیاد است. انواع مختلف پسته و مغز پسته رفسنجان برای خرید / فروش در بازار وجود دارد.

صادرات پسته درجه یک از رفسنجان به بازارهای بین المللی ارز ورودی بسیار خوبی برای کشور به همراه داشته است.

علاوه بر پسته ، مغز پسته و خلال پسته نیز توسط کشورهای مختلف خریداری می شود.

مراکز تولید پسته ایران

مراکز تولید پسته ایراناستان کرمان از مدت ها قبل به عنوان بزرگترین مرکز تولید پسته در جهان شناخته می شده است. در این استان انواع پسته در کیفیت های مختلف توسط کشاورزان به بازار ارسال می شود.

در سالهای اخیر پسته آمریکایی از نظر صادرات از پسته ایرانی پیشی گرفته است و ایران اکنون رتبه دوم صادرات پسته را دارد. اما  از نظر کیفیت پسته و انواع آن، پسته ایرانی همچنان در مقام نخست قرار دارد و میزان تولید و صادرات نیز در حال افزایش است.

علاوه بر استان کرمان و مناطق مختلف آن مانند رفسنجان، سیرجان و .. انواع پسته در دیگر مناطق ایران از جمله خراسان، سمنان و یزد نیز تولید می گردد.در این استانها انواع پسته از طریق پیوند پسته در استان کرمان تولید و فرآوری می شود.

بیشتر محصولات پسته در این استانها انواع زیر را دارند:

  1. پسته اکبری
  2. پسته احمد آقایی
  3. پسته کله قوچی
  4. پسته فندقی
  5. پسته بادامی

هر کدام از انواع پسته در مناطق مختلف این استانها تولید می شود. به عنوان مثال ، مرکز اصلی تولید پسته احمد آقایی در منطقه نوق رفسنجان است. در حالی که پسته اکبری بیشتر در شهرستان انار برداشت می شود.

مراکز فروش / خرید پسته رفسنجان

مراکز فروش / خرید پسته رفسنجانهمانطور که می دانید بسیاری از مناطق استان کرمان پسته تولید می کنند. در واقع ، شما می توانید باغ های پسته را تقریباً در همه جای استان کرمان مشاهده کنید.

بسیاری از این کشاورزان دارای حجم تولید کم هستند ، اما در این مناطق مردم و کشاورزان زیادی پسته تولید می کنند. در این مناطق ، پایانه های مختلف ضبط پسته در فصل برداشت محصول، پوست گیری و فرآوری پسته انجام می دهند. پایانه های ضبط پسته رفسنجان کارخانه هایی هستند که پسته تازه را پردازش می کنند و پسته و مغز پسته خشک تولید می کنند.

یکی از مراکز فروش پسته این پایانه ها هستند که پیشنهادهای زیادی برای خرید و فروش انواع پسته دارند. یکی دیگر از مراکز خرید و فروش عمده پسته رفسنجان ، کارخانه های فعال فرآوری و بسته بندی در این شهر است. این مراکز تولیدی محصولات مورد نیاز خود را مستقیماً از کشاورزان خریداری می کنند.

البته باید در نظر داشت که در بسیاری از موارد نمی توان مستقیماً پسته را از کشاورزان خریداری کرد. زیرا پسته های برداشت شده از درخت دارای درصد بالایی از پسته های دهان بسته و دهان چفت هستند. که ترمینال ها و واحدهای تولیدی مطابق با استاندارد آن ها را مرتب سازی می کنند.

 قیمت روز پسته رفسنجان

 قیمت روز پسته رفسنجانقیمت فروش روزانه پسته رفسنجان در یک منبع خاص مشخص نشده است. بلکه میزان عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی و صادراتی و همچنین نرخ ارز قیمت روزانه پسته را تعیین می کند.

 البته در ابتدای سال ۱۳۹۹ شرایط ویژه ای بوجود آمد. اگرچه قیمت دلار (IRR به USD) روز به روز در حال افزایش بود ، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا ، تقاضایی برای پسته در بازار وجود نداشت. از طرف دیگر ، در بعضی مواقع مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی بسیاری از کشورها بسته شده و امکان ارسال محصول وجود ندارد.

در این شرایط ، نرخ رشد قیمت پسته و دلار مانند گذشته نبود. با نزدیک شدن به فصل برداشت پسته در سال ۱۳۹۹ ، شاهد افزایش قیمت محصولات بودیم. به طوری که قیمت  پسته روی درخت نسبت به سال گذشته آن افزایش چشمگیری داشت.

به همین دلیل  با ادامه روند شیوع بیماری کرونا و سایر عوامل اقتصادی، احتمال افزایش قیمت پسته در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ نیز در بازارهای داخلی و صادراتی قابل پیش بینی است.

برای تعیین وضعیت نهایی بازار پسته در رفسنجان و سایر شهرها باید منتظر پایان فصل برداشت باشیم.

صادرات پسته و مغز پسته کرمان به اروپا

صادرات پسته و مغز پسته کرمان به اروپااستان کرمان به عنوان بزرگترین صادر کننده پسته شناخته می شود. محصولات آن مانند انواع پسته و مغز پسته ، خلال پسته ، پودر و کره پسته در بازار کاملا شناخته شده است.

برای صادرات پسته به اروپا و قاره های دیگر باید به نکاتی توجه کنید. مهمترین مسئله در صادرات پسته از ایران بررسی نیازهای بازار کشور مقصد و استانداردهای مورد نیاز گمرک و اداره بهداشت آن کشور است. در بسیاری از کشورهای اروپایی ، از جمله آلمان ، پسته باید دارای تجزیه و تحلیل بهداشت یا گواهی آفلاتوکسین باشد.

اگرچه گمرک کشور پسته را آزمایش می کند ، اما گواهی آفلاتوکسین محصول باید قبل از ارسال محموله از یک مقام معتبر در ایران اخذ شود. در ایران این فرآیند فقط در آزمایشگاه مورد تأیید علوم پزشکی رفسنجان انجام می شود و گواهی آن برای ارائه در گمرکات کشورهای مختلف اروپا معتبر است.

با ارسال درخواست به ایمیل ما یا برقراری ارتباط مستقیم با مجموعه تولیدی بازرگانی خشکبار و پسته شادیز می توانید نمونه ای از تمام این اسناد را دریافت کنید.

پسته

پسته رفسنجانپسته شادیزخرید پستهخرید پسته رفسنجانخرید مغز پستهفروش پستهفروش پسته رفسنجانفروش مغز پستهفروشنده پستهمغز پسته رفسنجانمغز پسته شادیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *