پسته ایرانی | خرید پسته مرغوب مزارع ایرانی

پسته ایرانی | خرید پسته مرغوب مزارع ایرانی_ شرکت تجارت پویا(شادیز)

پسته ایرانی | خرید پسته مرغوب مزارع ایرانی _ خواص پسته; فراوان است. احتمالا این عبارت را هزاران بار شنیده اید، اما آیا تا به حال خواص و فواید پسته را مطالعه کرده اید؟ پسته از اسمش تا اصلش در همه جای دنیا هست. این محصول را شاید بتوان نماد ایران دانست. چیزی که تمام دنیا ما را با آن می شناسند.

پسته ایرانی | خرید پسته مرغوب مزارع ایرانی

پسته ایرانی | خرید پسته مرغوب مزارع ایرانی_ شرکت تجارت پویا(شادیز)

علاوه بر فواید و خواص پسته، موارد استفاده از این آجیل نیز بسیار زیاد است. از شیرینی پزی و کیک پزی گرفته تا تولید لوازم بهداشتی و آرایشی و استفاده از عصاره آن برای تقویت پوست و مو. حتی ممکن است تعجب آور باشد، اما از این مغز در تولید سوسیس و سس پاستا نیز استفاده می شود. چیزهایی که کمتر در ایران می بینیم. در این مطلب تمام خواص پسته را به تفصیل بیان می کنیم. پس با ما همراه باشید.

جایگاه پسته در بازار بزرگ ایران

فواید پسته؛ از همان ابتدای کشت تا حدودی شناخته شده بود. در دهه جاری بیشترین مناطق تولید کننده این محصول در ایران عبارتند از: شهرستان رفسنجان. شهرستان سیرجان، شهرستان انار،شهرستان بردسکن ، شهرستان مه ولات ، شهرستان خلیل آباد ، شهرستان دامغان ، شهرستان زرند ، بوئین زهرا،شهرستان ابرکوه ، شهرستان سروستان،شهرستان نیریز مراکز اصلی تولید پسته در ایران به‌ شمار می‌آیند و ۸۰ درصد پسته تولیدشده در ایران، از این مناطق به‌دست می‌آید.

تولید پسته در ایران حدود ۵۷۵۰۰۰ تن در سال است. جالب است بدانید که ده درصد آن صرف مصرف داخلی می شود و نود درصد مابقی تماماً صرف صادرات می شود. علاوه بر این، به طور متوسط ​​سالانه ۱.۵ میلیارد دلار درآمد برای کشور ایجاد می کند.

آمار خرید پسته از ایران

 

آمار خرید پسته از ایران

پسته با پوست ۹۶ هزار و ۷۷۱ تن و به ارزش ۵۸۱ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۸۸۵ دلار به ۶۷ کشور جهان صادر شده است. چین ۳۲ هزار و ۷۱۳ تن به ارزش ۱۸۸ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۲۷۱ دلار، هند ۱۰ هزار و ۸۵۹ تن به ارزش ۷۱ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۳۱۲ دلار خرید. روسیه با ۶ هزار و ۷۱۰ تن به ارزش ۳۹ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۸۵۰ دلار، عراق با ۶ هزار و ۲۳۳ تن به ارزش ۳۷ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۸۸۷ دلار و قرقیزستان با ۶ هزار و ۱۵۰ تن به ارزش ۳۷ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۸۴۸ دلار، پنج کشور برتر خریدار پسته با پوست از ایران هستند.

۵۴ کشور نیز ۱۳ هزار و ۷۴۵ تن مغز پسته از ایران به ارزش ۱۵۲ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۱۱ دلار، هند ۳ هزار و ۱۷۱ تن به ارزش ۳۴ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۷۸۲ دلار، آلمان ۲۹۰۲ تن به ارزش ۳۳ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۷۷۷ دلار آمریکا خریدند. ۱۸۲۶ تن به ارزش ۱۹ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۶۱۰ دلار، عراق با خرید ۱۷۸۰ تن به ارزش ۱۹ میلیون و ۹۴ هزار و ۵۵۳ دلار و ترکیه با خرید ۹۶۰ تن به ارزش ۱۰ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۳۵۳ دلار، پنج مقصد صادراتی مغز پسته ایران در این مدت بودند.

معروف ترین انواع پسته ایرانی

معروف ترین انواع پسته ایرانی شرکت پسته شادیز

پسته فندقی: یکی از معروف ترین انواع پسته در ایران، پسته فندقی است که البته به پسته اوحدی نیز معروف است. این نوع پسته را پسته فندقی می نامند زیرا ظاهری گرد و فندقی دارد و البته در دنیا به جای پسته فندقی به نام گرد معروف است.

پسته بادامی: یکی دیگر از انواع پسته در طبقه بندی انواع پسته بر اساس شکل ظاهری، پسته بادامی است. رقم اصلی این دسته پسته بادام زرند است که همانطور که از نامش پیداست ریشه در شهرستان زرند کرمان دارد. اما ارقام پسته اکبری، احمد آقایی و سفید نوق (که محل کاشت اصلی آنها رفسنجان است) نیز از این دسته هستند که هر کدام داستانی جداگانه دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

پسته کله قوچی: پسته کله قوچی یکی از پرطرفدارترین پسته های ایرانی است، اما این محبوبیت تنها به ایران محدود نمی شود. بخش بزرگی از تولید این پسته به کشورهای اروپایی صادر می شود. این پسته به درشت بودن و البته گران بودن شهرت دارد! پسته کله قوچی گرد (فندقی) و از نظر ظاهری درشت است و مغز آن نسبت به سایر پسته ها بزرگتر است.

پسته احمد آقایی: یکی از جدیدترین انواع پسته ایرانی، پسته احمد آقایی است. بهره وری بالا و زمان نسبتاً کوتاه مورد نیاز برای باردهی، آن را به یکی از بهترین پسته های صادراتی کشور تبدیل کرده است. میوه پسته احمد آقایی کشیده است و از ۲۲ تا ۳۴ مثقال یافت می شود. رنگ پوست این محصول سفید و مغز آن نیز قرمز است.

پسته اکبری: یکی از پسته های ارزشمند ایران، پسته اکبری است. در واقع این پسته دارای بالاترین ارزش اقتصادی است. میوه پسته اکبری بادامی شکل، کشیده و درشت است. رنگ سطح آن کرم استخوانی تیره و مغز آن بنفش مایل به قهوه ای است. اونس پسته اکبری بین ۲۲ تا ۲۴ است که برداشت این پسته در دهه سوم شهریور انجام می شود یعنی ممکن است در گرمای تابستان به شدت آسیب ببیند.

تولید پسته در ایران

 

تولید پسته در ایران_پسته ایرانی | خرید پسته مرغوب مزارع ایرانی_ شرکت تجارت پویا(شادیز)

میزان تولید پسته در ایران به میزان بارندگی در پایان سال و آغاز سال جدید بستگی دارد. اگر محصولات زمستانه به خوبی سپری شده باشد و میزان بارندگی در فصل بهار مناسب و کافی باشد، اولین مرحله نطفه سازی در درختان پسته آغاز می شود. اگر باران بیش از حد ببارد، اجازه نمی دهد فرآیند کوددهی به پایان برسد و حتی به برخی از درختان آسیب می رساند.

بنابراین میزان تولید پسته در ایران هر سال متفاوت است. اما به طور کلی بیش از ۵۲۰ هزار هکتار باغ پسته در ایران وجود دارد که ۲۰ درصد باغات کشور را تشکیل می دهد. در صورت طبیعی بودن شرایط و مساعد بودن آب و هوا، ایران سالانه ۳۵۰ هزار تن پسته در کشور تولید می کند.

خرید پسته از شرکت تولیدکننده و صادر کننده پسته (شادیز)

خرید پسته از شرکت تولیدکننده و صادر کننده پسته (شادیز)

شرکت تولیدی و بازرگانی تجارت پویا(شادیز)، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده و صادرکننده پسته و خشکبار در ایران فعالیت دارد.

انواع پسته و مغز پسته تولیدی ایران را می توانید به صورت عمده از بازرگانی شادیز خریداری نموده و کیفیت های تضمینی این محصول را نیز از این بازرگانی تقاضا کنید.

در این مجموعه همچنین فرآوری و بسته بندی پسته نیز با استفاده از ماشین آلات و دستگاه های پیشرفته و مدرن توسط نیروی کار حرفه ای انجام می گردد تا محصول نهایی با کیفیت بالاتر به خریداران در بازارهای داخلی و بین المللی عرضه گردد.

جهت خرید پسته از بزرگترین تولید کننده پسته ایرانی(شادیز) می توانید از طریق لینک زیر با مدیران فروش ما ارتباط بگیرید.

⇐ تماس با ما

 

 

پسته

انواع پسته ایرانیبازار پسته ایرانبازرگانی پسته شادیزپسته ایرانیتامین کننده پسته ایرانیتولید پسته در ایرانتولید کننده پسته در ایرانخرید پستهخرید پسته احمد آقاییخرید پسته اکبریخرید پسته ایرانیخرید پسته بادامیخرید پسته فندقیخرید پسته کله قوچیخرید پسته مرغوبخرید پسته مرغوب مزارع ایرانیخرید عمده پستهشرکت پسته ایرانیشرکت پسته و خشکبار تجارت پویا(شادیز)شرکت پسته و خشکبار شادیزشرکت تولیدکننده پسته در ایرانشرکت تولیدکننده و صادر کننده پستهصادر کننده پسته ایرانیعرضه عمده پسته ایرانیقیمت پسته ایرانیمعروف ترین انواع پسته ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *