صادرکننده پسته با آفلاتوکسین استاندارد به اروپا

صادرکننده پسته با آفلاتوکسین استاندارد به اروپا_ شرکا پسته و خشکبار تجارت پویا(شادیز)

صادرکننده پسته با آفلاتوکسین استاندارد به اروپا _ گروه تجاری و تولیدی تجارت پویا(شادیز)؛ انواع پسته و فراورده های آن را جهت صادرات به کشور های اروپایی با استاندارد ها و تاییدیه های آفلاتکسین معتبر اروپا عرضه می کند.

صادرکننده پسته با آفلاتوکسین استاندارد به اروپا

صادرات پسته با آفلاتوکسین استاندارد از ایران به کشورهای مختلف از جمله کشورهای اتحادیه اروپا انجام می شود.

قارچ آفلاتوکسین برای بیش از ۲۰ کشور اروپایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

تمامی انواع پسته های صادراتی ایران از قبیل احمد آقایی ، اکبری ، کله قوچی،بادامی و فندقی باید دارای استاندارد بهداشتی مربوط به قارچ آفلاتوکسین باشند.

در ادامه به بررسی دقیق تر استاندارد های بهداشتی پسته می پردازیم.

اقدامات ایمنی و بهداشتی در شرکت های پسته چیست؟

اقدامات ایمنی و بهداشتی در شرکت های پسته چیست؟_صادرکننده پسته با آفلاتوکسین استاندارد به اروپا_ شرکا پسته و خشکبار تجارت پویا(شادیز)

در دنیای تجارت امروز، داشتن عوامل مشترک برای ارزیابی کیفیت و قابلیت اطمینان تامین کنندگان و محصولات آنها بسیار مهم است. اینها برای جلب اعتماد در دنیای تجارت و ایجاد همکاری سودآور بسیار مهم هستند. صنعت تولید پسته نیز از این قاعده مستثنی نیست. معمولاً نگرانی های بهداشتی با اولویت بالایی در فرآیند تولید پسته وجود دارد که منجر به پذیرش چندین گواهی به عنوان اقدامات لازم بهداشتی و ایمنی در این صنعت شده است.

هر ماده غذایی مسائل ایمنی و بهداشتی خاص خود را دارد. در مورد درختان پسته هم همینطور است. آنها نسبت به آلودگی آفلاتوکسین ها بسیار حساس هستند.

آفلاتوکسین ها مواد سرطان زا و جهش زاهای سمی هستند که توسط کپک هایی مانند آسپرژیلوس فلاووس و آسپرژیلوس پارازیتیکوس تولید می شوند. آنها می توانند محصولات غذایی را آلوده کنند و تهدیدی جدی برای سلامتی انسان و دام باشند.

در مورد درختان پسته در هر مرحله از برداشت راه های مختلفی برای آلوده شدن آنها وجود دارد. این آلودگی می تواند در محصول پسته در مزرعه، در هنگام برداشت، عملیات پس از برداشت و در انبار رخ دهد. این کپک ها ممکن است در شکاف پوسته پسته تخم بگذارند و باعث آلودگی آفلاتوکسین شوند.

همچنین آجیل هایی که پوسته آن ها محافظت ضعیفی دارند و دیر برداشت می شوند، بیشتر به آفلاتوکسین آلوده می شوند.

دوزهای زیاد آفلاتوکسین می تواند منجر به مسمومیت حاد شود که زندگی را به خطر می اندازد و باعث چندین مشکل سلامتی مانند:

آفلاتوکسین ها مواد سرطان زا قوی هستند و ممکن است بر تمام سیستم های اندام، به ویژه کبد و کلیه ها تأثیر بگذارند. آنها باعث سرطان کبد می شوند و با انواع دیگر سرطان مرتبط هستند – AFB1 به عنوان سرطان زا در انسان شناخته شده است.
آفلاتوکسین ها در باکتری ها جهش زا هستند (بر DNA تأثیر می گذارند) و پتانسیل ایجاد نقص های مادرزادی در کودکان را دارند.
کودکان ممکن است دچار کوتاه‌ قدی شوند، اگرچه این داده‌ها هنوز تایید نشده‌اند، زیرا عوامل دیگری نیز به تزلزل رشد کمک می‌کنند.  اسهال مزمن، بیماری های عفونی و سوء تغذیه.
آفلاتوکسین ها باعث سرکوب سیستم ایمنی می شوند، بنابراین ممکن است مقاومت در برابر عوامل عفونی (مانند HIV، سل) را کاهش دهند.

به دلیل این مشکلات بهداشتی که ناشی از مصرف مغز پسته آلوده به آفلاتوکسین است، مقررات کمیسیون اروپا محدودیت های مشخص و سختی را برای صادرات این آجیل به کشورهای اروپایی در نظر گرفته است.

وجود آفلاتوکسین دلیل اصلی ممنوعیت پسته در بازار اروپا است. برای جلوگیری از این رد مرزها، برخی از گواهینامه های ایمنی مواد غذایی باید توسط شرکت های صادرکننده اخذ شود.

اکثر واردکنندگان اروپایی درخواست گواهی تایید شده ایمنی غذا (GFSI) خواهند داشت.

این گواهینامه ها یک سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی قوی را برای کنترل چنین خطرات ایمنی مواد غذایی، به حداقل رساندن خطرات و اطمینان از تولید مواد غذایی ایمن تضمین می کند. قابلیت اطمینان در ارائه غذای سالم به اعتماد مصرف کننده و در نهایت وفاداری مصرف کننده کمک می کند.

استاندارد صادرات پسته

استاندارد صادرات پسته_صادرکننده پسته با آفلاتوکسین استاندارد به اروپا_ شرکا پسته و خشکبار تجارت پویا(شادیز)

برای پسته، محبوب ترین استاندارد ها و گواهینامه های ایمنی به شرح زیر است:

• استانداردهای ویژه بین المللی (IFS)

• استانداردهای جهانی کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا (BRCGS)

• گواهینامه ایمنی مواد غذایی (FSSC22000)

گواهینامه های ذکر شده را می توان از عوامل مشترکی دانست که می توان از آنها برای ارزیابی کیفی و بیمه سلامت و ایمنی محصول نهایی استفاده کرد.

به منظور تحقق اهداف خود به عنوان یک توزیع کننده برجسته در بازار داخلی و به عنوان یک صادر کننده حرفه ای بین المللی، ما در شرکت تجارت پویا(شادیز)؛ عمیقاً در تلاش هستیم تا امنیت غذایی محصولات خود را تامین کنیم.

سازمان ما سابقه پرباری در صادرات پسته به کشورهای اروپایی داشته و توانستیم انتظارات آنها را برآورده کنیم. تیم ما دارای گواهینامه های FSSC 22000 و IFS برای محصولات خود است و با امکانات مدرن و آزمایشگاه های مجهز خود می توانیم کیفیت برتر را در بازار تضمین کنیم.

برای دریافت اطلاعات بیش تر در خصوص قیمت محصولات، نحوه صادرات و حمل و نقل بار پسته به اروپا می توانید با بخش فروش و بازرگانی مجموعه شادیز ارتباط برقرار نمایید.

⇐ تماس با ما

پسته

BRCGSFSSC22000IFSاستاندارد صادرات پستهاستاندارد های بهداشتی پستهاستاندارد های بین المللی پستهانواع پسته های صادراتی ایرانبازرگانی پسته شادیزپسته شادیزتوزیع کننده پسته ایرانتوزیع کننده پسته ایران در اروپاتولیدکننده پسته و خشکبارخرید پسته ایرانیخرید پسته صادراتیشرکت پسته و خشکبار شادیزشرکت صادرات پسته تجارت پویا(شادیز)شرکت صادرکننده پستهشرکت های پسته در ایرانصادرات پسته به اروپاصادرکننده بین المللی پستهصادرکننده پستهصادرکننده پسته با آفلاتوکسین استانداردعرضه پسته با آفلاتوکسین استانداردفروش پسته با آفلاتوکسین استانداردگروه تجاری شادیزگواهی های بهداشتی پسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *