عرضه خلال پسته صادراتی ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس

عرضه خلال پسته صادراتی ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس

عرضه خلال پسته صادراتی ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس از مهم ترین صادرات در ایران به شمار می رود. خلال پسته از محصولات ارزشمند صادراتی است.

عرضه خلال پسته صادراتی ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس

کشورهای حاشیه خلیج فارس از مشتریان اصلی انواع پسته ،مغز پسته و فرآورده های آن مانند خلال پسته به شمار می آیند. خلال پسته در کشورهای این حوضه از اهمیت و ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

Pistachio slices

صادرات خلال مغز پسته

در سالهای اخیر با ورود آمریکا به عرصه صادرات پسته رقابت تنگاتنگی بین دو کشور ایران و آمریکا شکل گرفت. این دو کشور حدود ۸۰ درصد از نیاز پسته جهان را تامین می کنند و در این بین ایران سهم ۹۰ درصدی در صادرات پسته را به خود اختصاص داده است. موضوعی که در ابتدا مطرح است این است که نیاز مشتری به چه نوع پسته و یا نوع دیگر آن به صورت خلال و یا پودر پسته است.

کشورهای حاشیه خلیج فارس جزء کشورهای لوکس پسند هستند به همین دلیل تمایل زیادی برای استفاده از محصولات مرغوب دارند. به همین دلیل بیشتر سفارشات خود را از ایران تامین می کنند. در بین کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس دو کشور عمان و قطر بیشترین استقبال را از خشکبار ایرانی به ویژه پسته و فرآورده های آن دارند.

نحوه صادرات خلال پسته به کشورهای حاشیه خلیج فارس

در ابتدا با در نظر گرفتن نیاز بازار صادرات و مشتری صادرات پسته و خلال پسته به کشور مقصد صورت می گیرد. نوع صادرات محصول به هر کشور با یکدیگر متفاوت است. برای مثال کشورهای اروپایی بیشتر خریدار پسته های خشک هستند اما کشورهای عربی بیشتر خواهان پسته های خام و تازه می باشند.

صادرات پسته باید چندین مرحله را رد کند تا به تایید نهایی برسد. زمانی که محصول از گمرک رد شد توسط کارشناسان محصولات غذایی مورد آزمایش قرار می گیرد و اگر مورد تایید باشد پذیرفته می شود اما اگر چیزی نباشد که در قرار داد ذکر شده رد خواهد شد.

در هر کشوری استاندارد ها و قوانین خاصی برای صادرات و واردات وجود دارد.به عنوان مثال برای بسیاری از کشورها باید مقدار سم آفلاتوکسین در پسته و فرآورده های آن پایین باشد.

صادرات خلال پسته به کشورهای حاشیه خلیج فارس باید تایید سلامت را به منظور آزمایش آفلاتوکسین دریافت کند. از این رو باید از پسته های با کیفیت برای صادرات به این کشورها استفاده کرد.

خلال پسته ایران

همانطور که گفتیم خلال پسته یکی از مهم ترین و با کیفیت ترین فرآورده های پسته است. خلال پسته ایران به دلیل رنگ سبز،طعم عالی و چربی فوق العاده از محبوبیت خاصی در بین تجار کشورهای مختلف برخوردار است.

بهترین خلال پسته تولید شده در ایران خلال پسته قزوین و خلال مغز پسته کال کرمان است. خلال پسته علاوه بر کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشورهای مختلف اروپایی،آسیایی و .. نیز صادر می گردد.

شرکت بازرگانی خشکبار شادیز خلال پسته صادراتی را مطابق درخواست مشتری و همراه با اخذ گواهی های استاندارد هر کشور، به کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس صادر می نماید.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

شرکت بازرگانی خشکبار شادیز

نام و نام خانوادگی:ابوذر امیری

شماره تماس:۰۹۱۷۹۳۰۳۹۶۰

آدرس ایمیل:shadizva@gmail.com

آدرس سایت:www.shadizva.com

www.shadizva.ir

 

پسته

عرضه خلال پسته ایرانعرضه خلال پسته به کشورهای حاشیه خلیج فارسعرضه خلال پسته صادراتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *