قیمت انواع مغز پسته کال سبز _ بازرگانی شادیز

قیمت انواع مغز پسته کال سبز

persian nuts, unshelled pistacho kernel


قیمت انواع مغز پسته کال سبز _ بازرگانی شادیز انواع مغز پسته کال سبز را با بهترین کیفیت و قیمت خریداران در نقاط مختلف عرضه می نماید.

قیمت انواع مغز پسته کال سبز

مغز پسته کال یا همان سبز انواع و گرید های مختلفی دارد و هر یک از آن ها از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت می باشند. مغز پسته کال از پسته کالک به دست می آید. برداشت پسته کال یا سبز برای کشاورزان بسیار اهمیت دارد و در زمان مشخصی پیش از رسیدن پسته انجام می شود. تا محصول را از آسیب هایی مانند سن زدگی دور نگه دارند.

همانطور که گفتیم مغز پسته کال از پسته کالک به دست می آید که روند قیمت گذاری پسته کالک بر اساس میزان گرم مغز آن در ۱۰۰ گرم پسته است. بهترین نوع پسته کالک آن هایی هستند که در ۱۰۰ گرم بالای ۲۵ گرم مغز پسته کال بدهند.

فرآوری پسته کال یا سبز

مغز پسته کال یکی از بهترین و با کیفیت ترین فرآورده های پسته در ایران محسوب می شود و فرآوری آن به دو روش زیر انجام می شود.

  • با خوشه و به همراه پوست
  • به صورت چرخ شده

در هر دو روش فرآیند خشک کردن به صورت طبیعی و با گرمای آفتاب انجام می شود. مرحله ی دیگری نیز در فرآوری این محصول مهم است که شکستن پسته می باشد. در این مرحله مغز کال در سه حالت سالم،خرد شده و لپه ای و نشکسته تولید می کنند.

قیمت انواع مغز پسته کال سبز

مغز پسته سبز چه زمانی حاصل می شود؟ 

مغز پسته کال صادرانی از ریختن مغزهای نرسیده در آب جوش و جدا سازی پوست نازک رویی مغز حاصل می شود. در بین انواع مغز پسته سبز، مغز پسته سبز زرند کرمان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

بهترین نوع پسته کالک که حدود ۹۰ درصد مغز سوپر می باشد در استان کرمان و مناطق زرند،راین،شهر بابک و خوی شهر کرمان از درختان برداشت و خشک می شود.

مغز پسته کال را بر اساس میزان رنگ و سایز به گرید های مختلفی تقسیم می کنند. بهترین نمونه مغز پسته کال نوع دو پوست شده ی آن می باشد.

مغز پسته دو پوست بر اساس رنگ به ۶ گرید تقسیم می شود که عبارتند از:

  1. گرید S
    این گرید دارای رنگ سبز تیره و یکدستی می باشد و گران ترین نوع می باشد.
  2. گرید A
    این گرید دارای رنگی سبز تقریبا روشن تر از گرید قبلی می باشد.
  3. گرید B
    رنگ مغز این دسته دارای درصد کمی مغز روشن می باشد.
  4. گرید D
    این گرید شامل مغزهای با درصد رنگ روشن بیشتر می شود.
  5. گرید E
    مغزهای این گرید کاملا دارای رنگ روشن می باشند.
  6. گرید F
    این گرید شامل مغز لپه و دندانه در رنگ های سبز و زرد می باشد.

قیمت انواع مغز پسته کال برای صادرات

قیمت مغز پسته سبز تنها با رویت آن تعیین می گردد و مانند پسته از انس و مقدار مجاز خبری نیست.لذا تنها عامل مهم برای تعیین قیمت مغز پسته سبز رنگ آن است.

برای درک بهتر باید گفت که رنگ مغز هر چه از زمان برداشت یعنی مرداد ماه دور شود،رنگ از سبز تیره به سبز روشن میل پیدا می کند البته بعضی از آن ها به صورت اول رنگ تیره ای ندارد و بر اساس همین آیتم دسته بندی می شود.

در گرید بندی مغز پسته سبز کال،تنوع و درجه بندی رنگ اهمیت بالایی دارد و قیمت رنگ سبز پر رنگ که به سوپر مشهور است ،از همه انواع بالاتر است و مغز پسته گرید آخر که رنگ آن به زردی می زند پایین ترین قیمت را دارد.

پسته سبز برای صادرات نیز بر اساس موارد ذکر شده دسته بندی شده و برای صادرات آماده می گردد. اکثر کشورهایی که مشتریان پسته ایرانی هستند از خرید مغز پسته سبز به صورت ارگانیک و پرورشی نیز استقبال می کنند.

بیشترین حجم صادرات مغز پسته کال مربوط به کشورهای اروپایی است و سپس کشورهای عربی،ترکیه و هند بیشترین درخواست برای مغز پسته کال را دارند.

قیمت مغز پسته سبز همان طور که گفته شد با توجه به میزان سبزی پسته تعیین می گردد. به خصوص این که نباید میزان گلداری آن بالا باشد هر چه میزان گلداری مغز پسته کال بالا رود رنگ آن هم از سبز تیره به سمت سبز روشن سوق پیدا می کند در نتیجه از نظر قیمت نیز کاهش می یاید.

 

شرکت بازرگانی خشکبار شادیز انواع و گرید های مختلف مغز پسته سبز را به خریداران و تجار محترم در نقاط مختلف دنیا عرضه می نماید.

جهت خرید،فروش و صادرات این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید.

شرکت بازرگانی شادیز

نام و نام خانوادگی:ابوذر امیری

شماره تماس:۰۹۱۷۹۳۰۳۹۶۰

آدرس ایمیل:shadizva@gmail.com

آدرس سایت:www.shadizva.com

www.shadizva.ir

پسته

انواع مغز پسته کال سبزپسته کال سبزقیمت انواع پستهقیمت انواع مغز پسته سبز کالقیمت پسته کال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *