فروشنده بهترین پسته ایران – فروشنده پسته

فروشنده بهترین پسته ایران_ شرکت تجارت پویا(شادیز)

Pistachios on a dark background


فروشنده بهترین پسته ایران – فروشنده پسته | با استفاده از شرکت تجارت پویا (شادیز) می توانید به راحتی انواع پسته و مغز پسته را خریداری کنید و پسته اصلی درجه یک ایران را به صورت مستقیم و بدون واسطه خریداری کنید. ما به همراه نهادهای ادارات و شبکه های فعال در روستاهای کشور محصولات را بدون واسطه در اختیار شما قرار می دهیم. تمامی محصولات موجود در بازار شادیز فقط به صورت عمده به فروش می رسند.

درباره پسته ایران

درباره پسته ایران_ شرکت پسته شادیز

پسته که به لذیذترین آجیل معروف است، دانه درخت کوچکی به همین نام است که در مناطق خشک با آب و هوای گرم و معتدل می روید. این درخت بومی ایران است و به طور گسترده در منطقه خاورمیانه از افغانستان تا مدیترانه و همچنین آمریکا کشت می شود. حدود ۵۰ درصد پسته جهان در ایران تولید می شود.

پسته از آن دسته درختانی است که هم نر و هم ماده دارد به گونه ای که درخت نر محصولی تولید نمی کند و فقط در زمان گل دهی گل می دهد. از آنجایی که گل های درخت پسته شهد ندارند، هیچ زنبوری جذب آن نمی شود، بنابراین تنها راه گرده افشانی درخت پسته، باد است. همین امر باعث شده این درخت در مناطق بادخیز مانند دامغان عملکرد بهتری داشته باشد. این درخت در ایران در شهرهای دامغان، رفسنجان، سیرجان، زرند و… کشت می شود. البته پسته دامغان و رفسنجان در این بین از اعتبار بیشتری برخوردار است.

مناطق مهم کشت پسته در ایران

مناطق مهم کشت پسته در ایران_ شرکت پسته شادیز

پسته از قدیم الایام یکی از مهم ترین سوغاتی های ایران بوده است. از نظر تاریخی وجود پسته در فلات ایران تایید شده است. وجود درختان کهنسال پسته در شهرهایی مانند دامغان و رفسنجان بیانگر این واقعیت است که پسته یکی از درختان بومی ایران است. اکثر پسته های ایران در باغ های کوچکی به مساحت کمتر از دو هکتار کشت می شوند و به صورت دستی برداشت می شوند. به طور کلی ۴۰۰ هزار هکتار از باغات ایران زیر کشت پسته است که ۳۰۰ هزار هکتار آن بارور است.

انواع پسته

انواع پسته_ کارخانه پسته شادیز

پسته اکبری: پسته اکبری یکی از پسته های بادامی شکل است. این پسته مجلسی یا پسته لوکس نیز نامیده می شود و یکی از تجاری ترین و بهترین انواع پسته برداشت شده در ایران است. به زبان ساده تر می توان گفت که پسته اکبری همان پسته خندان ماست. همان پسته ای که درشت و کشیده و دهانه آن پهن است.

پسته احمد آقایی: پسته احمد آقایی ظاهری تقریبی به مستطیل دارد. اندازه پسته احمد آقایی بزرگتر و بلندتر از پسته فندقی است. این پسته مرغوب یکی از پرطرفدارترین و تجاری ترین انواع پسته تولید شده در ایران می باشد. پسته احمد آقایی درصد خندانی بالایی دارد و شکاف پسته در دو طرف شکم و پشت یکسان است. به زبان ساده، پسته احمد آقایی از دو طرف خندان است.

پسته فندقی: این نوع پسته همانطور که از نامش پیداست از خانواده پسته های فندقی شکل است و نوک کوتاهی دارد. اگر بخواهیم ظاهر آن را خیلی ساده توصیف کنیم، می توان گفت که پسته شکلی گرد دارد و از نظر اندازه تقریباً برابر با فندق یا حتی بزرگتر است.

پسته کله قوچی: پسته کله قوچی به دلیل شکل ظاهری یکی از ارقام پسته بزرگ و از نوع گرد یا فندقی است. پسته کله قوچی دارای فرورفتگی خاصی در سر پوسته استخوان است که این نوع پسته را از سایر پسته ها متمایز می کند. پسته مورد نظر ممکن است ساختاری شبیه به پسته فندقی داشته باشد اما به طور کلی پسته کله قوچی بزرگتر و سنگین تر از پسته فندقی است.

فروشنده بهترین پسته ایران

فروشنده بهترین پسته ایران_ شادیز

با استفاده از شرکت تجارت پویا (شادیز) می توانید به راحتی انواع پسته و مغز پسته را خریداری کنید و پسته اصلی درجه یک ایران را به صورت مستقیم و بدون واسطه خریداری کنید. ما به همراه نهادهای ادارات و شبکه های فعال در روستاهای کشور محصولات را بدون واسطه در اختیار شما قرار می دهیم. تمامی محصولات موجود در بازار شادیز فقط به صورت عمده به فروش می رسند.

در صورت نیاز به خرید عمده پسته صادراتی از ایران می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید.

⇐ تماس با ما

پسته

انواع پسته ایرانانواع پسته صادراتیبازرگانی پسته شادیزبهترین پسته ایرانتولید کننده پسته در ایرانخرید پسته رفسنجانخرید پسته صادراتی در ایرانصادر کننده پسته ایرانفروش پسته احمد آقاییفروش پسته اکبریفروش پسته ایرانفروش پسته دامغانفروش پسته رفسنجانفروش پسته صادراتی ایرانفروش پسته کرمانفروش عمده پسته ایرانفروش عمده پسته کله قوچیفروشنده آجیل و پستهفروشنده بهترین پسته ایرانفروشنده پستهفروشنده پسته ایرانفروشنده پسته فندقیفروشنده خشکبار ایرانیفروشنده عمده پستهفروشنده مغز پستهقیمت انواع پسته در ایرانقیمت پسته ایرانکارخانه پسته ایرانکارخانه پسته کرمانمغز پسته ایرانیمناطق مهم کشت پسته در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *