پسته اکبری ایرانی super long pistachio _ شرکت بازرگانی شادیز

پسته اکبری ایرانی super long pistachio

پسته اکبری ایرانی super long pistachio _ شرکت بازرگانی شادیز به عنوان بزرگترین ارائه دهنده انواع پسته ایران به بازارهای جهانی شناخته می شود.

پسته اکبری ایرانی super long pistachio

پسته اکبری نوع جدیدی از پسته است، و جزء یکی از بهترین ارقام پسته ایران شناخته می شود. این نوع پسته در گروه پسته های کشیده قرار دارد. پسته اکبری دارای مغز بزرگ و کشیده (به شکل بادامی کشیده) می باشد و نسبت به نوع احمد آقایی نیز درشت تر است به همین دلیل در بازارهای جهانی این محصول با نام super long pistachio یعنی پسته فوق العاده بلند شناخته می شود.

پسته اکبری ایران

این پسته از ارقام مهم تجاری در حوزه آجیل و خشکبار لوکس می باشد و از نظر انس( سایز) درشت است. پوست استخوانی پسته اکبری به رنگ کرم تیره و مغز آن دارای رنگ بنفش مایل به قهوه ای است.

پسته اکبری علاوه بر درشتی و کشیدگی،طعم بسیار لذیذ و درجه خندانی بالایی دارد. بهترین نوع پسته اکبری،نوع دو طرف چاک و با انس پایین(سایز درشت) می باشد. تولید پسته اکبری تنها مختص ایران است. بیشترین حجم تولید پسته اکبری در ایران مربوط به شهرستان های رفسنجان ،انار و سیرجان در استان کرمان و در منطقه فیض آباد خراسان است.

پسته اکبری را با نام پسته آجیلی نیز می شناسند از پسته اکبری اغلب برای مصارف آجیلی و برای صادرات به کشورهای لوکس پسند استفاده می شود. چرا که پسته اکبری بالاترین قیمت را در بین ارقام مختلف پسته ایرانی دارا می باشد.

از جمله ویژگی های پسته اکبری عبارتند از:

  • کشیده و قلمی بودن پسته
  • مغز کشیده و درشت
  • رنگ سبز ملایم مغز ها که زیبایی فوق العاده ای به پسته داده است.
  • طعم لذیذ و دلنشین
  • پوسته استخوانی نرم و شکننده که خوردن پسته را راحت تر می کند.

صادرات پسته اکبری به کشورهای مختلف

پسته اکبری مرغوب ترین و لوکس ترین پسته تولید شده در ایران است که به جهت شکل،اندازه،طعم و رنگ طرفداران بیشماری در سراسر دنیا دارد به عنوان مثال:

کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس:

این کشورها به دلیل وضعیت خوب اقتصادی که دارند جزء کشورهای کیفیت محور به شمار می آیند. به همین دلیل اولویت آن ها برای خرید محصول کیفیت آن است. کشورهای عربی به عنوان بزرگترین خریداران پسته های ایرانی بیشتر پسته های لوکس ایرانی مانند پسته اکبری دستچین و توچین شده را خریداری می نمایند.

کشور هند:

برخلاف دیگر کشور ها،کشور هند تنها یک نوع پسته که آن هم پسته کشیده است را از ایران خریداری می کند. تجار هندی بیشتر پسته اکبری و احمد آقایی را از ایران سفارش می دهند.

کشورهای اتحادیه اروپا:

پسته اکبری نسبت به دیگر انواع پسته مدت طولانی تری تا زمان برداشت بر روی درخت باقی می ماند. به همین دلیل احتمال آلوده شدن آن به قارچ آفلاتوکسین بالا می رود. از طرفی با توجه به حساسیت کشورهای اروپایی به گواهی بهداشت آفلاتوکسین،این نوع پسته را تنها با برگه آزمایش مورد تایید به کشورهای اروپایی صادر می نمایند.

شرکت تولیدی بازرگانی شادیز انواع پسته اکبری درجه یک ایران را متناسب با نیاز مشتری و بازار کشور مقصد، به نقاط مختلف دنیا ارسال می نماید.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی با ما تماس حاصل فرمایید.

شرکت بازرگانی شادیز

نام و نام خانوادگی:ابوذر امیری

شماره تماس:۰۹۱۷۹۳۰۳۹۶۰

آدرس ایمیل:shadizva@gmail.com

آدرس سایت:www.shadizva.com

www.shadizva.ir

 

 

 

پسته اکبری

long pistachiosuper longsuper long pistachioپسته اکبری super longپسته اکبری ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *