صادرات بهترین بادام درختی ایران _ بازرگانی شادیز

صادرات بهترین بادام درختی ایران

صادرات بهترین بادام درختی ایران _ بازرگانی شادیز بهترین بادام تولید شده در ایران یعنی بادام مامایی را به نقاط مختلف دنیا ارسال می نماید.

صادرات بهترین بادام درختی ایران

ایران به دلیل برخورداری از شرایط آب و هوایی ویژه،جزو چند کشور بزرگ تولید کننده بادام در دنیا به شمار می آید. بادام های ایرانی انواع  مختلفی دارند که عبارتند از:

  • بادام مامایی
  • بادام سنگی
  • بادام ربیع
  • بادام کاغذی
  • بادام شاهرودی

هر یک از انواع بادام ایرانی از نظر طعم، رنگ و کیفیت با یکدیگر متفاوت می باشند و هر کدام مزیت های جداگانه خود را دارند. در بین ارقام بالا برخی از آن ها به دلیل کیفیت بالاتر برای صادرات استفاده می شود مانند رقم مامایی و کاغذی و برخی دیگر بیشتر فروش داخلی دارند مانند بادام سنگی،ربیع و.. .

بادام مامایی در بازار ایران به عنوان بهترین و گران ترین بادام بادام درختی شناخته می شود. یکی از دلایل قیمت بالای این رقم صادرات بیش از ۹۰ درصدی آن به کشور هند می باشد. کیفیت بالای محصول و طعم مطلوب آن، نظر تاجران خارجی را به خود جلب نموده و برای خرید بادام اشتیاق زیادی از خود نشان می دهند.

علاوه بر کشور هندوستان این بادام به کشورهای عربی، ترکیه، روسیه و حتی کشورهای اروپایی نیز صادر می گردد.

معرفی بادام مامایی

بادام مامایی

درخت بادام مامایی مقاومت بالایی در برابر سرما و همچنین بیماری ها و آفات دارد. بادام مامایی از درختان دیر گل است اما میوه ی آن زود رس می باشد. پوسته ی میوه نسبتا چوبی است. کیفیت محصول این رقم با توجه به تیپ های گوناگون آن متفاوت بوده و بهترین نوع آن به خارج از کشور صادر می شود.

درصد مغز بادام مامایی حدودا ۳۶ درصد است و طعم آن ۱۰۰ درصد شیرین بوده و تلخی ندارد. درصد دوقلویی بادام مامایی حدود ۴۸ درصد تخمین زده می شود و می توان گفت مغز آن غالبا جفت و دو قلو است.

یکی از ویژگی های این رقم نسبت به سایر ارقام بادام این است که مغز بادام مامایی بهترین رنگ را داشته و طلایی رنگ می باشد. زمان نگهداری بادام مامایی با پوسته ی چوبی حدود ۸ سال و بدون پوسته تقریبا ۱ سال است. (مغز در حالت نگهداری بدون پوسته کم ترین تغییر رنگ را دارد.)

مقدار چربی این بادام قابل توجه بوده و در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می رود. همچنین به صورت های مختلف خام،شور و بو داده در صنایع آجیل و خشکبار مورد استفاده قرار می گیرد.

خاستگاه و منطقه تولید بادام مامایی

بادام مامایی ۵۷ درصد از زمین های زیر کشت بادام را در بر می گیرد. استان چهار محال و بختیاری تنها تولید کننده و مرجع صادرات بادام مامایی در ایران است.

حدود ۶۵ درصد از باغات زیر کشت در این استان به بادام مامایی اختصاص دارد. همچنین بیشترین مقدار تولید بادام این استان مربوط به شهرستان سامان می باشد.

خواص بی نظیر بادام مامایی

صادرات بهترین بادام درختی ایران

بادام مامایی از بهترین انواع بادام درختی تولید شده در ایران است که به دلیل دارا بودن ارزش غذایی بالا از توجه و استقبال خاصی برخوردار است. به طور کلی بادام مامایی تمام مزیت های دیگر انواع بادام را به صورت یکجا دارا می باشد. بادام مامایی بهترین بادام تولید شده در ایران و جهان است.

از جمله خواص بی نظیر بادام مامایی عبارتند از:

  • استحکام استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان
  • تقویت کننده معده
  • تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر
  • کاهش کلسترول بد خون
  • تقویت هورمون مردانه
  • درمان دردهای استخوانی مانند کمر درد، زانو درد، دیسک کمر و ..
  • پیشگیری از سرطان
  • تقویت نیروی جنسی
  • و …

صادرات بادام مامایی از شرکت شادیز

صادرات بادام مامایی از شرکت شادیز

 

صادرات بادام مامایی به صورت مستقیم از شرکت های صادراتی خشکبار به خصوص شرکت تولیدی بازرگانی شادیز به کشورهای متقاضی صورت می گیرد.

صادرات بادام مامایی به هند از فعالیت های مهم شرکت شادیز است که مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

شرکت بازرگانی شادیز امکاناتی را جهت تسهیل در خرید و صادرات بادام مامایی برای شما مشتریان گرامی در نظر گرفته است.

جهت خرید محصول و دریافت جزئیات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بادام مامایی

بهترین بادام درختیبهترین بادام درختی ایرانصادرات بهترین بادام ایرانصادرات بهترین بادام درختی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *