صادرات خشکبار در ایران _ شرکت شادیز

صادرات خشکبار در ایران

U.S. adults put on about a pound a year on average. But people who had a regular nut-snacking habit put on less weight and had a lower risk of becoming obese over time, a new study finds.


صادرات خشکبار در ایران _ شرکت شادیز/ یکی از شرکت های صادر کننده خشکبار از ایران ، شرکت بازرگانی شادیز است. این شرکت با استفاده از بهترین محصولات مزارع ایرانی یکی از مهمترین مراکز تجاری صادرات / واردات انواع آجیل و خشکبار است.

صادرات خشکبار در ایران

همه ما می دانیم که صادرات برای یک کشور بسیار مهم است. ایران یکی از کشورهایی است که کالاهای زیادی را به سایر کشورهای جهان صادر می کند. یکی از مواردی که ایران در صادرات آن بسیار موفق است ، صادرات خشکبار است.

امروزه ، توسعه صادرات یکی از مهمترین برنامه های اقتصادی در کشورهای در حال توسعه ، به ویژه کشورهای تک محصولی است که به نفت وابسته هستند. خشکبار ایرانی مانند پسته ، زعفران ، خرما ، انجیر ، کشمش ، زرشک و بادام از ایران صادر می شود و از مزایای مقایسه ای زیادی در درآمد کشور برخوردار است و می تواند بسیار سودآور باشد.

این امر باعث ایجاد ارز و ایجاد اقتصاد پایدار برای کشور می شود. و از طرف دیگر با ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه به رشد صنعت و اقتصاد کشور کمک می کند.

ایران به دلیل گستردگی و دارا بودن محصولات متنوع کشاورزی از تنوع زیادی در زمینه خشکبار برخوردار است. هر ساله هزاران تن خشکبار و آجیل به کشورهای خارجی صادر می شود و از این طریق ایران سود خوبی کسب می کند.

کشورهای آسیایی و اروپایی بیشترین میزان واردات خشکبار از ایران را دارند. خشکبار ایرانی بیشتر به کشورهای اروپایی ، چین ، روسیه ، ژاپن ، عراق ، برزیل ، استرالیا ، کانادا و سایر کشورها صادر می شود.

با توجه به شرایط آب و هوایی ایران و کیفیت مناسب محصولات کشاورزی ، می توان فرصت بسیار مناسبی را برای صادرات خشکبار به بازارهای جهان فراهم کرد. محصولات طبیعی ، قند کم و سلامتی از جمله عوامل تأثیرگذار بر تمایل و افزایش مصرف آجیل در کشورهای مختلف هستند.

آجیل و خشکبار ایرانی در دنیا بسیار معروف است و از کیفیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل خریداران زیادی دارد.

رایج ترین الزامات صادرات آجیل در زیر ذکر شده است:

  • سطح رطوبت: حداکثر برای انواع مختلف محصولات تعریف شده است.
  • اندازه: برای میوه های خشک و خشکبار متفاوت است.
  • مقدار و نوع مواد نگهدارنده
  • رتبه بندی کیفیت

صادرات خشکبار اصلی

صادرات خشکبار

چهار محصول اصلی خشکبار صادراتی ایران پسته ، کشمش ، انجیر خشک و خرما است. در زیر به طور خلاصه شرح داده شده است:

پسته: پسته یکی از محصولات اصلی صادرات غیرنفتی ایران است. اگرچه ، صادرات پسته ایران در سال گذشته کاهش یافت ، ایران هنوز یکی از ۱۰ صادر کننده برتر پسته در جهان است و سالانه مقادیر زیادی پسته در سراسر جهان صادر می شود. کیفیت پسته ایرانی بسیار خوب است اما متأسفانه گاهی بسته بندی ضعیفی دارد. ایران باید روی ارائه بهتر و بهبود محصولات صادراتی خود کار کند.

کشمش: محصول دیگر در زمینه آجیل و میوه های خشک کشمش است که توسط ایران به بسیاری از کشورها صادر می شود. بیشتر این صادرات البته به کشورهای همسایه انجام می شود.

خرما و انجیر خشک: خرما و انجیر خشک نیز از مهمترین محصولات صادراتی ایران است که هر ساله توسط ایران به بسیاری از کشورها صادر می شود. تاریخ نشان می دهد خرما برای بدن ما بسیار مفید است و به همین دلیل خریداران زیادی دارد. خرما خشک ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار است و بسیار خوشمزه است.

موانع صادرات آجیل و خشکبار

صادرات خشکبار ایرانی

موانع صادرات خشکبار و آجیل قطعاً رابطه مستقیمی با قوانین صادرات دارد که یک معادله دو طرفه است.

وجود قوانین صادرات یکی از مهمترین موانع صادرات خشکبار است و این دو دسته ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. با مطالعه قوانین صادرات خشکبار می توانید به این موضوع پی ببرید.

مهمترین موانع صادرات خشکبار را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

– کمبود محصولات تولیدی

– تحریم های اعمال شده در سال های اخیر

– وجود تعرفه های بسیار سنگین

– رقابت سخت ایران با سایر کشورهای صادر کننده خشکبار ، از جمله ایالات متحده آمریکا: در ایالات متحده سه تن پسته در هکتار برداشت می شود ، اما در ایران به دلیل سوء مدیریت توسط کشاورزان ، نهصد کیلوگرم پسته در هر هکتار برداشت می شود. با این وجود مشتریان پسته به دلیل طعم و چربی پسته ایرانی را با هیچ پسته دیگری عوض نمی کنند.

– تحویل ارز صادراتی به دولت

– افزایش قیمت محصولات و تمایل کمتر باغداران و کشاورزان برای فروش محصولات خود با قیمت پایین

قوانین صادرات خشکبار

قوانین صادرات خشکبار

از جمله قوانین صادرات خشکبار ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بسته بندی استاندارد محصولات صادراتی:

برای صادرات خوب شما به بسته بندی خوب نیاز دارید. محصولات باید در جعبه ها و کارتون های خوب قرار بگیرند و باید بسته بندی دقیق داشته باشند.

برچسب گذاری تمام بسته های صادراتی:

شما باید محصولات صادر کننده خود را برچسب گذاری کنید تا هر کسی بتواند اطلاعات را بخواند. نام محصول باید اعلام شود. اگر به طور طبیعی خشک شده یا قند اضافه شده باشد (برای بعضی از میوه های خشک) باید مشخص شود.

اطلاعات در مورد آجیل ها باید به خصوص اگر در پوست باشد باید حاوی مشخصات باشد. برای برخی از میوه های خشک که دارای دانه یا هسته هستند ، برچسب باید این ویژگی را نشان دهد. علاوه بر رتبه بندی ، مشخصات و سال ساخت محصول باید روی برچسب مشخص شود.

اخذ و دریافت گواهی بهداشت از سازمان مربوطه که یکی از مهمترین مراحل و قوانین صادرات آجیل است:

محصولات صادراتی باید سالم باشند و به همین دلیل آنها نیاز به اثبات بهداشت دارند.

ارسال محصولات خود به شرکت های معتبر و قابل اعتماد لجستیک:

شرکت های زیادی وجود دارد اما برای تجارت خوب باید یک شرکت قابل اعتماد پیدا کنید. بارنامه ای را از شرکت مربوطه دریافت کنید و کلیه تسویه حساب های مالی را انجام دهید.

انجام بازاریابی لازم در کشورهای مقصد:

این مرحله نقش عمده ای در تعداد فروش و سود شما خواهد داشت. و یکی از مهمترین قوانین صادرات خشکبار است که می توانید قبل از صادرات بازار خود را شناسایی کنید. بازاریابی و تبلیغات خوب می تواند به شما کمک کند تا بهترین تلاش خود را انجام دهید. بنابراین این را به عنوان یک امر بسیار مهم در نظر بگیرید.

نتیجه: ایران هر ساله خشکبار، آجیل و میوه های خشک را به بسیاری از کشورها صادر می کند. صادرات خشکبار تا زمانی که به درستی مدیریت شود می تواند به نقطه قوت صادرات ایران تبدیل شود. برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که صادرات این نوع محصول بخوبی تقویت شود.

شرکت بازرگانی خشکبار شادیز یکی از عمده صادرکنندگان خشکبار در زمینه پسته ، بادام ، کشمش ، خرما ، زعفران و سایر مغزهای با کیفیت موجود در ایران است. که این محصولات را با کیفیت بسیار بالا و در بسته بندی مناسب ارائه می دهد.

یکی از مهمترین ویژگیهای میوه های خشک تولید شده در ایران ، ماهیت ارگانیک ، طعم لذیذ و خواص غذایی بسیار بالا است که باعث شده این محصولات از محبوبیت قابل توجهی در بازارهای جهانی برخوردار شوند.

برای دریافت مشاوره و خرید انواع خشکبار ایرانی می توانید با مدیران فروش مجموعه شادیز تماس بگیرید.

تماس با ما

آجیل و خشکبار

انجیر خشکپستهخرماخشکبارخشکبار ایرانخشکبار شادیزشرکت خشکبارشرکت خشکبار در ایرانشرکت خشکبار شادیزشرکت صادرات خشکبارشرکت صادرات خشکبار در ایرانصادراتصادرات ایرانصادرات خشکبارصادرات خشکبار در ایرانکشمش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *