پسته ایرانی را از کجا بخریم _ بازرگانی شادیز

پسته ایرانی را از کجا بخریم؟

Pistachio nuts, close up


پسته ایرانی را از کجا بخریم _ مجموعه خشکبار شادیز به عنوان یکی از فعالان حوزه صادرات پسته ایران، عرضه کننده انواع پسته در حجم بالا می باشد.

و قادر است تا محصول مورد نظر را در کشور مقصد به شما عزیزان تحویل دهد.

پسته ایرانی را از کجا بخریم؟

گروه بازرگانی خشکبار آرتین تولیدکننده، فروشنده، توزیع کننده و صادرکننده انواع خشکبار بویژه استراتژیک های کشاورزی مانند پسته و مغز پسته ایران می باشد.

مسلما گروه های بازرگانی و تولیدی متعددی در کشور در حال فعالیت و عرضه انواع خشکبار می باشند، با این حال گروه بازرگانی شادیز به روش هایی متفاوت و با جدید ترین متد های بازرگانی و بازاریابی در حیطه تجارت بین الملل و همچنین فروش و عرضه داخلی فعالیت می کند.

پسته ایرانی را از کجا بخریم؟

گروه بازرگانی و تولیدی خشکبار شادیز در سراسر کشور محصولات مختلفی را به طور مستقیم از کشاورزان با مناسب ترین قیمت ها نقدا خریداری می کند و به این طریق به افزایش نقدینگی و اعتماد تولیدکننده کمک می نماید و سپس با جدیدترین، پیشرفته ترین و بهترین دستگاه های ممکن فرآوری محصولات را در رده های مختلف دقیقا بر اساس تقاضای روز بازار انجام می دهد.
برای مثال برای بازار های صادراتی بخصوص اروپا، تولیدات ارگانیک یکی از بهترین محصولات به حساب می آیند و هر تولیدکننده ای که با شرایط روز بازار بتواند این محصولات را عرضه کند قدرت فروش و سودآوری خوبی خواهد داشت فلذا بازرگانی شادیز نیز تولیدات خود را به این سمت پیش برده و در رده محصولات خود به عرضه تولیدات ارگانیک می پردازد.
این گروه تمرکز خود را بر روی محصولات کشاورزی قرار داده است که از استراتژیک های محلی ایران هستند و در بازار های داخلی و خارجی توان فروش بالایی دارند. برای مثال پسته، زعفران، بادام ، کشمش، زرشک، خرما از این دسته به حساب می آیند

مهمترین نکات هنگام خرید پسته به صورت عمده

پسته ایرانی را از کجا بخریم

مهمترین نکات هنگام خرید پسته فله ای؛ پسته یکی از خوشمزه ترین و البته گرانترین آجیل ها است. هنگام خرید پسته به صورت عمده ، باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

هنگام خرید پسته به صورت عمده پسته را می توانید به صورت عمده و بسته بندی خریداری کنید. با این وجود خرید از تهیه کنندگان خشکبار معتبر بسیار مهم است. قبل از خرید محصول ، می توانید یک نمونه از فروشنده درخواست کنید و موارد زیر را در نمونه دریافت شده بررسی کنید:

  • رنگ پوسته پسته باید با کیفیت ، تمیز و بدون لکه باشد.
  • مغز پسته نباید کپک زده باشد.
  • پسته با کیفیت بالا یا کاملا خندان است یا یک طرف آن شکاف کاملاً باز دارد. پسته های ترک خورده را خریداری نکنید.
  • اگر تعداد پسته دهن بست در یک مشت پسته زیاد است ، آن را خریداری نکنید. پسته دهان بسته نشانه عدم بلوغ آن است. اگر پسته رسیده باشد حداقل یک طرف آن ترک می خورد. علاوه بر این ، شکستن پسته بسته کار دشواری است.
  • پسته ها باید از نظر اندازه و شکل یکنواخت باشند.
  • بخشی از مغز پسته که قابل مشاهده است بسته به نوع آن باید بنفش ، خاکستری مایل به قرمز یا بنفش و قهوه ای باشد. رنگ مغز پسته از زرد تا سبز روشن و تیره متفاوت است. هرچه مغز پسته سبزتر باشد طعم آن بهتر است.
  • مغز پسته باید خوشمزه باشد و طعم تلخ و ناخوشایندی نداشته باشد.
  • اگر مغز پسته نرم باشد ، نشان دهنده ذخیره شدن آن در مکان مرطوب است. این پسته ها را خریداری نکنید.
  • مغز پسته نباید خیلی خشک و چروک باشد.
  • از خرید پسته رنگی خودداری کنید. معمولاً برای از بین بردن لکه ها پوست پسته رنگ می شوند. اگر دقت کنید مشخص می شود که رنگ پسته طبیعی نیست.

اصطلاح مهم در پسته

 اگر پسته رسیده باشد پوست صدفی آن باز و یا به اصطلاح خندان است. با این حال ، گاهی اوقات پسته های نامرغوب و دهان بسته اصطلاحاً آبخندان می شوند.

یعنی ابتدا پسته ها را در آب سرد و سپس در آب گرم قرار می دهند تا خندان شوند. از آنجا که این پسته ها نمکی و بو داده اند ، عطر و طعم خوبی به آنها می دهند و با قیمت مناسبی به فروش می رسند.

تشخیص این نوع پسته کمی دشوار است. یک روش معمول این است که مقداری پسته را در مشت گره کرده نگه دارید و آنها را تکان دهید. اگر مغز پسته هنگام برخورد به پوسته آنها سر و صدای زیادی ایجاد کند ، به این معنی است که پسته آبخندان است. البته اگر در مرحله تفت پسته نشاسته به محلول نمک اضافه نشود ، این روش موثر است!

نشاسته باعث می شود که مغز پسته به پوسته بچسبد و صدایی ایجاد نکند. این ترفند برخی از تولیدکنندگان برای فروش پسته آبخندان با قیمت های بالا است. ترفند دیگری که فروشندگان برای نگهداری طولانی مدت پسته استفاده می کنند ، استفاده از قرص در گونی پسته است که سلامت آنها را برای چندین ماه حفظ می کند. سپس پسته ها را بو داده یا چاشنی می کنند تا بوی نامطبوع قرص از بین برود.

شناسایی این پسته ها حتی برای فروشندگان آجیل و خشکبار نیز دشوار است. اینجاست که اهمیت خرید از فروشندگان  معتبر نمایان می شود.

مرکز تولیدی و بازرگانی خشکبار شادیز یک شرکت بازرگانی معروف در ایران است که انواع پسته با بهترین کیفیت را مستقیماً از مزارع ایران در اختیار شما قرار می دهد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

خوشمزه ترین نوع پسته چیست؟

پسته ایرانی را از کجا بخریم

دلیل اصلی خوشمزه بودن پسته ، چربی بالای آن است. دلیل اصلی خوشمزه بودن بیشتر پسته های ایرانی چرب بودن آنها است و دلیل اصلی آن ارتفاع مناطق مزارع پسته در ایران است. ارتفاع سطح زیر کشت پسته در باغ های پسته ایران از ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ متر از سطح دریا است و این ارتفاع باعث اختلاف درجه حرارت زیاد بین روز و شب ، فشار هوا کم و رطوبت نسبی پایین تر می شود و باعث تمرکز و حرکت بهتر شیره سبزیجات می شود.

 این عامل پسته های ایرانی را به یکی از خوشمزه ترین پسته های جهان تبدیل کرده است. چندین سال است که پسته آمریکایی در تولید از ایران پیشی گرفته و بازارهای جهانی را یکی پس از دیگری فتح می کند. بنابراین ، به نظر می رسد که پسته ایران می تواند از این مزیت رقابتی (طعم و مزه) به خوبی استفاده کند و همچنان در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن دارد.

در بین پسته های رنگارنگ ایرانی ، بهترین و خوشمزه ترین نوع پسته ، پسته احمد آقایی است. این رقم پسته که شکلی کشیده دارد به دلیل دارا بودن چربی مفید فراوان در ایران و همچنین جهان از خوشمزه ترین پسته ها به شمار می رود.

در کدام شهرها پسته ایرانی با کیفیت تولید می شود؟

پسته مرغوب ، پسته ایرانی که نه تنها در ایران بلکه در جهان از نظر طعم و شکل معروف است بهترین نوع پسته در رفسنجان است. سابقه کشت پسته در رفسنجان بیش از هزار سال است و مدتهاست بین چین و کشورهای غربی تجارت می شود.

پسته رفسنجان نیز در ایران شهرت بسیار زیادی دارد. و تقریباً می توان گفت که بسیاری از هموطنان طعم لذیذ این پسته را چشیده اند و در بسیاری از محافل و مجالس از میهمانان خود با پسته رفسنجان استقبال کرده اند. قبل از انقلاب ، زمانی که تمرکز زیادی بر صادرات و توسعه کشاورزی ایران بود ، شهر رفسنجان در برنامه دولت برای صنعتی سازی پسته و رشد صادرات و کشاورزی کشور بوده است. به همین دلیل ، رفسنجان دارای امکانات صنعتی برای کشاورزی پسته مانند دستگاه های نمکی کردن پسته یا آب خندان کننده یا بسته بندی است که زیرساخت بسیار قدرتمندی است و کیفیت و طعم پسته را بهبود می بخشد.

شاید زیاد شنیده باشید که بهترین پسته جهان پسته ایرانی است. به راستی ، چرا و به چه دلیل این ویژگی مهم رقابتی توسط ایران حاصل شده است؟ چرا پسته ایران از سایر کشورهای جهان خوشمزه تر است؟

راه های شناسایی آجیل با کیفیت 

بهترین راه برای شناخت آجیل خوب ، چشیدن آن است. قبل از خرید هر آجیل آن را بچشید. البته نباید خیلی از این راه مطمئن باشید. از آنجا که بیشتر آجیل ها کمی خراب هستند و چشیدن زیاد ممکن است همیشه راه حل نباشد.

آجیل با طعم تند ، بسیار شور یا ترش مناسب نیست. زیرا با تفت دادن آجیل های قدیمی با آبلیمو یا سایر ادویه ها از شناخت قدمت پسته توسط مشتری جلوگیری کرده و طعم اصلی آن را پنهان می کند. همچنین طعم قدیمی و طول عمر از دیگر علائم آجیل های قدیمی است. هر بو ، رطوبت یا بوی تندی علامت هشدار برای شناخت آجیل های قدیمی است.

یکی از فروشندگان برجسته آجیل در رفسنجان راه حل شناخت آجیل خوب را به شرح زیر معرفی می کند: «طعم و طراوت آجیل مهمترین ویژگی آجیل خوب است.

بهترین رقم پسته در ایران

بهترین رقم پسته در ایران

برای یافتن بهترین تنوع پسته و پسته مرغوب ، باید بیشترین انواع پسته را در رفسنجان معرفی کنیم. در این شهرستان چهار نوع پسته: احمد آقایی ، پسته اکبری ، پسته کله قوچی و پسته فندق بیشترین فراوانی تولید و کیفیت را دارند.

البته انواع دیگری از پسته مانند پسته ممتاز ، پسته رضایی ، پسته سبز ، سیف الدینی ، سیریزی ، هراتی و بادامی وجود دارد که قابل توجه نیستند. پسته ای که بیشترین حجم صادرات را دارد رقم پسته فندقی است. و در مقام دوم رقم پسته احمد آقایی قرار دارد.

خرید پسته ایرانی با کیفیت برتر را با بهترین کیفیت می توانید در مرکز تجارت خشکبار شادیز پیدا کنید. بهترین رقم پسته از نظر کیفیت تولید و مقاومت پیوند پسته احمد آقایی است که قسمت مهمی در صادرات و قسمت قابل توجهی از آجیل است. و بهترین پسته جهان از نظر کیفیت ، طعم و زیبایی فقط در منطقه نوق رفسنجان را می توان یافت که بزرگترین باغهای پسته جهان در این منطقه واقع شده است.

پسته ایرانی را از کجا بخریم؟

انواع پسته در بازار ایران

به طور کلی ، دو نوع پسته در بازار پسته کشور ما وجود دارد:

پسته خام: پسته خام طعم واقعی خود را به خریدار می دهد زیرا قبل از تحویل هیچ گونه عملیاتی بر روی آن انجام نمی شود. اگر این نوع پسته به مدت طولانی در یک مکان بماند ، بوی کهنه و کهنه می دهد و خریدار اصلاً سراغ آن نمی رود.

پسته شور: به پسته هایی که تحت عملیات پیش فروش قرار می گیرند بو داده نیز گفته می شود. این پسته ها با جوهر لیمو و نمک بو داده می شوند. شکل ظاهری آنها جلب توجه می کند و طبیعتاً بسیاری از افراد طعم این نوع پسته را بیشتر دوست دارند. اما این پسته ها همیشه از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. بسته به قیمت ، ممکن است بتوانید پسته های قدیمی ، دهان بسته یا کوچک را خریداری کنید.

انواع پسته ایران

انواع پسته ایران

پسته یکی از مهمترین انواع آجیل در ایران و جهان است. درخت پسته احتمالاً از آسیای مرکزی یا شرقی منشأ گرفته و گونه های مختلفی دارد. انواع پسته های کشت شده در ایران به گونه های اهلی با نام علمی Pistacia Vera تعلق دارد.

درختان پسته به این معنی دو لپه هستند که گلهای نر و ماده بر روی درختان مختلف تولید می شوند و روی یک درخت گلهای نر و ماده وجود ندارد. در اینجا سعی می شود مشخصات ارقام معروف پسته در دنیا با تمرکز بر دو کشور مهم تولید کننده یعنی ایران و ایالات متحده ذکر شود و همچنین خلاصه ای از مشخصات سایر انواع پسته در کشورهای دیگر تولید کننده این محصول توضیح داده شود .

کشورهای مهم تولید کننده پسته

ایران ، ایالات متحده ، ترکیه ، چین ، سوریه ، یونان ، ایتالیا ، افغانستان ، تونس و اسپانیا ۱۰ کشور برتر تولید کننده پسته در جهان هستند. با توجه به اینکه ایالات متحده مصرف داخلی بالایی دارد ، ایران به عنوان بزرگترین صادر کننده پسته شناخته می شود. از دیگر کشورهای تولید کننده پسته می توان به ماداگاسکار ، استرالیا ، قرقیزستان ، اردن ، ازبکستان ، پاکستان ، ساحل عاج ، مراکش و مکزیک اشاره کرد.

انواع پسته ایرانی

ایران بیش از ۷۰ رقم و ژنوتیپ پسته ماده و تعداد زیادی ژنوتیپ نر دارد و یکی از مهمترین منابع ژرم پلاسم پسته در جهان است.

مشهورترین انواع پسته در ایران عبارتند از: کله قوچی ، اکبری ، ممتاز ، بادامی زرند ، سفید پسته نوق ، احمد آقایی ، اوحدی ، خنجری دامغان ، شاه پسند دامغان و پسته قزوینی.

تقسیم بندی های مختلفی برای انواع مختلف پسته ایرانی وجود دارد. در یک تقسیم بندی کلی ، انواع پسته به دو دسته فندقی( گرد) و بادامی( کشیده) دسته بندی می شوند. به عنوان مثال ارقام کله قوچی و فندقی( اوحدی) در گروه فندقی و ارقام اکبری ، احمد آقایی ، ممتاز و سفید پسته در گروه بادامی طبقه بندی می شوند.

در طبقه بندی دیگری ، پسته از نظر زمان گلدهی به سه گروه طبقه بندی می شود: گل زودرس ، گل متوسط ​​و دیر گل. به عنوان مثال ارقام پسته سفید نوقی و کله قوچی در گروه زود گل ، ارقام اوحدی ، احمد آقایی و بادامی زرند در گروه گل متوسط ​​و ارقام قزوینی و اکبری در گروه دیر گل گروه بندی شده اند.

در تقسیم سوم ، انواع پسته از نظر زمان رسیدن محصول در ۵ گروه دسته بندی می شوند: خیلی زود رس ، زودرس ،متوسط ​​ رس، دیررس و خیلی دیررس. به عنوان مثال رقم قزوینی در گروه خیلی زود رس ، ارقام زود هنگام اوحدی و قزوینی در اوایل ، ارقام کله قوچی ، خنجری و شاهپسند دامغان و بادامی در گروه متوسط رس ​​، احمد آقایی و اکبری در گروه دیررس و ارقام ابراهیمی در گروه خیلی دیر رس تقسیم شده اند. ارقام خیلی زود تا ۳۱ مرداد ماه ، ارقام اولیه از ۱ تا ۱۰ شهریور ، ارقام متوسط ​​از ۱۱ تا ۲۰ شهریور ، ارقام دیررس از ۲۱ تا ۳۱ شهریور و ارقام بسیار دیر رس از ۱ تا ۱۰ مهر قابل برداشت هستند.

مشخصات مشهورترین ارقام پسته در ایران

مشخصات مشهورترین ارقام پسته در ایران

فندقی: شکل میوه کروی (شبیه به میوه فندق) است ، درصد خندانی آن بسیار زیاد است ، رنگ سطح مغز بنفش و رنگ پوست استخوانی کرم است.

کله فوچی: شکل میوه فندقی شکل و درشت ، درصد خندانی متوسط ​​، رنگ اصلی خاکستری قرمز و رنگ پوست سفید استخوانی با تیرگی متوسط.

احمد آقایی : شکل میوه مستطیلی کشیده (بادامی ) ، درصد بالایی از خندانی ، رنگ هسته بنفش و رنگ پوست استخوان بسیار روشن و سفید است.

اکبری : شکل میوه بادامی و کشیده، دارای درصد بالایی از خندانی است ، رنگ سطح مغز آن بنفش قهوه ای و رنگ پوست استخوان آن کرم تیره است.

مروری بر انواع پسته های کاشته شده در ایالات متحده

حدود ۹۷ درصد پسته های پرورش یافته در ایالات متحده از رقم ماده ای به نام کرمان و رقم نر به نام پیترز تشکیل شده است. رقم پسته کرمان توسط بذرهای رفسنجان در سال ۱۹۲۹ به کالیفرنیا برده شد و پس از گذشت چندین سال ، این رقم به طور گسترده در ایالات متحده کشت شد.

مشخصات رقم کرمان: مقاومت رشد متوسط ​​، رشد مستقیم ، تولید گل در اواخر اسفند و اوایل فروردین ، ​​بلوغ یکنواخت روی درخت ، اواخر (تولید میوه از سپتامبر تا اواسط مهر) و نیاز به سرمایش زیاد. سرعت رشد رقم کرمان و پایه P. integerrima مشابه است.

شکل پیترز

توسط آقای پیترز معرفی شد ، که احتمالاً از ارمنستان سرچشمه گرفته است. این رقم دانه های گرده مناسبی تولید می کند و با حدود ۳ هفته دوره گلدهی ، همپوشانی خوبی با رقم ماده کرمان برای گرده افشانی این رقم دارد. ارقام دیگر مرد شامل “Kaz” ، “Ell” ، “Chico” و “Randy” است که ممکن است از آذربایجان منشا گرفته باشد.

ارقام دیگر پسته که در کالیفرنیا رشد کرده اند

حلب سرخ یکی از اولین واریته های کشت شده در کالیفرنیا ، دارای یک ساله ، زودرس ، میوه های کوچکتر و خشک تری نسبت به کرمان است و دارای شاخه های آویزان است.

رقم “جولی”

محصول برنامه های پرورش آمریکایی ، برخی از ویژگی ها در مقایسه با رقم کرمان زود گلدهی (یک هفته) ، زودتر (یک هفته) ، درصد خندانی مشابه کرمان ، با یکساله مشابه کرمان است. برخی دیگر از انواع کمتر رایج آن هستند.

انواع پسته ایرانی

برخی دیگر از ارقام رشد یافته در کالیفرنیا از کشورهای مدیترانه و غرب آسیا وارد می شوند و عبارتند از: ابراهیم (ابراهیم آبادی) ، اوحدی ، ایمن ، شستی ، واحدی ، برونته ، بونزل ، لاسن ، میناسیان ، سفاکساند و ترابونلا.

برخی از انواع پسته در کالیفرنیا متعلق به کشورهای دیگر هستند و به نظر می رسد طعم و مزه آنها بهتر از انواع کرمان (به ویژه ارقام کوچک میوه از ایتالیا) است. ارقام گلدن هیل و لوست هیل از برنامه های تولید مثل در ایالات متحده به دست آمده و ممکن است در آینده جایگزین رقم کرمان شود. این ارقام زودرس بوده و از میزان خندانی بالاتری برخوردار بوده و نسبت به رقم کرمان از مشکلات آلودگی کمتری برخوردار هستند.

رقم نر رندی

اولین گلدهی ۱۰ تا ۱۵ روز قبل از پیترز اتفاق می افتد ، دوره گلدهی آن با رقم کله قوچی و همچنین ارقام Golden Hill و Lost Hill همپوشانی دارد.

معروف ترین انواع پسته در کشورهای دیگر

معروف ترین انواع پسته در کشورهای دیگر

مهمترین ارقام کشت شده در کشورهای دیگر به شرح زیر است: سوریه: “آشوری” ، “اولیمی قرمز” ، “باتوری سفید”.

ترکیه: “Uzun” ، “Kirmizi” ، “Halebi” ، “Abiad miwahi” ، “The Jalale” ، “Aintaby” و “Ayimi”.

ترکستان (منطقه آسیای میانه): Kouchka ، Akart-Tachecme و Chor-Tchechime

یونان: لارناکا ، اژینا و پونتیکیس.

اسپانیا: “کرمان” ، “اژینا” ، “آماتور” و “لارناکا”.

ایتالیا: “Bianca” یا مترادف با “Napoletana”.

استرالیا: “سیرورا”.

آیا ایران می تواند بازار پسته اروپا را از آمریکا پس بگیرد؟

آیا ایران می تواند بازار پسته اروپا را از آمریکا پس بگیرد؟

 طبق گفته محسن جلال پور ، رئیس سابق اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران ، به نظر می رسد همه چیز به نفع ایران در حال تغییر است. متن کامل ترجمه شده مقاله وی که اخیراً در وب سایت رسمی ICCIMA منتشر شده است ، به شرح زیر است:

جنگ تجاری بین ایالات متحده و اروپا در حال افزایش است و ما هر روز شاهد محدودیت های جدیدی هستیم که از طرف هر دو طرف اعمال می شود. هر اتفاقی بیفتد ، ممکن است بر اقتصاد ایران نیز تأثیر بگذارد. تعداد کالاهای صادراتی ایران و آمریکا به اروپا زیاد نیست ، اما مهمترین کالای پسته است. اخیراً ، اروپا تعرفه هایی را برای بادام آمریکایی تعیین کرده است و از این رو سایر کشورهای صادر کننده بادام فرصتی برای ورود به بازارهای اروپا پیدا می کنند. بیست سال پیش ، صادرات پسته ایران به اروپا پس از متشنج شدن روابط ایران با برخی قدرت های اروپایی ، ممنوع شد. متعاقباً آمریکایی ها بازار اروپا را از تجار ایرانی گرفتند. در حال حاضر شایعاتی درباره افزایش تعرفه های پسته آمریکایی در اروپا وجود دارد. در صورت اجرایی شدن ، ایران می تواند پس از ۲۰ سال صادرات پسته به اروپا را از سر بگیرد.

پیش از این ، کشورهای اروپایی سالانه حدود ۹۰ هزار تن پسته ایرانی مصرف می کردند ، اما در حال حاضر سه چهارم واردات پسته اروپا در ایالات متحده است.

پسته ایرانی را از کجا بخریم؟

مرکز بازرگانی شادیز یک شرکت بازرگانی معروف در ایران است که پسته را با بهترین کیفیت از مزارع ایران به شما ارائه می دهد.

مرکز بازرگانی خشکبار شادیز معتبر ترین شرکت بازرگانی مستقر در ایران است که انواع پسته و همچنین مغز پسته با بهترین کیفیت را مستقیماً از مزارع استان کرمان،خراسان و سایر مناطق پسته خیز ایران در اختیار شما قرار می دهد.

خوشحال می شویم که صفحه پسته ما را بررسی کنید و در صورت داشتن سوالی با ما تماس بگیرید.

تماس با شادیز

پسته

انواع پستهانواع پسته ایرانانواع پسته ایرانیبازرگانی پستهبازرگانی پسته شادیزپستهپسته ایرانپسته ایرانیپسته ایرانی از کجا بخریمپسته شادیزتامین کننده پستهتولید کننده پستهخرید پستهخرید پسته ایرانیخرید پسته شادیزشرکت پسته ایرانیصادر کننده پسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *